Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Gaby - 27 oktober 2009 21:16


Inte helt perfekt, men hallå, hon har inte hunnit med att öva så många år ännu !

Måste ju kliva ur blöjorna först...!  Glad

Av Gaby - 27 oktober 2009 09:23

Jo såhär är det...jag är ju ganska gammal och har, sen jag först hörde talas om det, inte fattat vitsen med Facebook. Efter mycket tjat bestämde jag mig nyligen för att vara med...där också ! Jag kan bara säga att jag fortfarande funderar över nyttan med Facebook. Kan man inte maila varandra, "som vanligt" eller ännu hellre ringa varandra ? Och alla dom som kommer in och "vill vara vänner"....kan inte dom göra likadant ? Hemsidan ligger ju ute, där står det mesta för ev. kontakt. Om jag t.ex är genuint intresserad av en Griffonuppfödare i bortre Mongoliet, ja då SÖKER jag reda på den ! Jag ser folk som kommer in och har kanske redan över 200 "vänner"....varför vill dom då vara min "vän" ? Jag tror inte NÅGON kan ha 200 vänner på Facebook och ärligen säga att man har kontakt med alla ! Är det inte det själva ordet VÄNNER betyder ? Näe jag blir mer övertygad om att Facebook är en tävling..."VEM har flest vänner" ! Knäppt..Jag tackade JA till en vänförfrågan och vips hade jag ytterligare 11 st som kände att jag var en oumbärlig vän till dom också. Mysko..Jag blir arg på mig själv när jag lät mig dras med...Dom första 20 vännerna på min Facebooksida ÄR verkligen mina vänner/släktingar men som sagt..jag kan ringa dom istället ! Sen spelar folk spel där också och jag får inviter om att vara med. För mig är det totalt främmande. Vi spelade Nintendo med ungarna för närmare 20 år sen. Det var redan då TOTALT intelligensbefriande, totalt meningslöst, och JA JA jag fattar att spelen är mycket mer avancerade nuförtiden, och alla gör ju som dom vill med sin tid, sitt liv. Men det där "Farmville" på Facebook verkar faktiskt vara i samma töntklass som Mario Bros. Få se hur länge jag ids engagera mig i fåniga Facebook. Bättre att blogga då...Skrattande

 Säkert förlorar jag bloggläsare nu hos eviga Facebookfans men återigen....DET ÄR INGEN TÄVLING !  Förut sa man: Den som har mest grejer när han dör, vinner ! Nu är det mera som: Den som har mest Facebookvänner när han dör, vinner.  Tungan ute Skrattande  Ok nu har jag fått gnälla lite, eller mycket, beror ju på hur långt du läste ! Hahaha !

Ja och om du hänger med än i texten så kommer lite onödigt vetande om att Rosie och jag och 4 hundar, far ner till SKKs utställning i Växjö på fredag ! Härligt kul det ska bli ! Tims svans blir bättre och bättre och tur är väl det..inte snyggt med en hängande Griffonsvans. Nya mobilen funkar också nu ! Och vilken bra kamera den har ! Jag är mycket nöjd. Men ni som känner mig vet ju att jag inte ens alltid har mobilen med mig...jag hatar att "tvingas" vara jour ibland. Så då stänger jag av den och lägger den ifrån mig i ett hörn någonstans. Tills jag längtar efter sällskap igen..."blipp" och jag är anträffbar på nytt ! Himla fiffig apparat, bättre än "burk&snöre" som vi körde med när vi var små...!  Cool

 

 


 

Ovido - Quiz & Flashcards