Direktlänk till inlägg 8 maj 2010

Kungligt påbud...

Av Gaby - 8 maj 2010 22:20

Enligt Samanta gick det till såhär: Det kom ett bud från Hovet med vagn av guld, dragen av två vita hästar, vars passagerare, en "hovleverantör", överlämnade ett paljettsmyckat kuvert på ett guldfat där man på ett handgjort papper från yttre Mongoliet kunde läsa att Samanta blivit nr 3 på listan över vinstrikaste Cirneco dell´Etna i Sverige 2009.....

Hmm, vi andra tittade på varandra då vi varken märkt av vare sig vita hästar, guldförgylld vagn eller paljettkuvert..."- Jo men så var det !" hävdade Samanta och OK, vi fick väl tro på det då....  ! Men hur som helst, nyheten var ju strålande och extra kul var det ju att vår Giffe-Piffe-Kung slutade som nr 2 på listan över vintrikaste Griffon Bruxellois 2009 ! TVÅ anledningar att fira ! Giffes ryska uppfödare är så stolt och glad över hans bedrift och det är ju vi med såklart !  Samanta tror inte riktigt på att 3 betyder snäppet UNDER 2, utan tycker att hennes bedrift är mer värd än Giffes. Dom andra Griffonerna står såklart på Giffes sida och bara fnyser åt Samantas prat...utom Tim...han älskar Samanta och tror på ALLT hon säger ! Samanta dillar i han allt möjligt och han bara suger i sig det med en kärleksfull blick...men så är dom ju, hanarna...lättlurade och lättroade !   Gäller dom flesta arter tror jag, allra helst Homo Sapiens.


Idag har Isak, mammas lilla pojk, fyllt 20 år, men han tar inte så allvarligt på det. Han kommer iaf hem en sväng imorgon för tårta och presenter ! Och imorgon börjar mitt stora äventyr...jag ska spela teater igen ! Jag är med i en scenografigrupp över ett sommarteaterspel som ska gå av stapeln här i bygden i augusti. Jag var med på ett "möte" och "hjälpte till" med att läsa några rader ur manus....och gjorde det tydligen med sån bravur att jag blev tillfrågad om att spela en roll också ! Oj vad snopen men framförallt GLAD jag blev ! Har inte gjort något i teatersammanhang på många, många år men nu ska jag igång igen, tydligen ! Det ska bli sååå himla kul ! Jag älskar det ! Repetitionerna börjar redan imorgon...


På Biskops-Arnö folkhögskola, där Emma går, hade dom idag en Festival Global. Vi tog den amerikanska gamla bilen dit och parkerade lite undangömt för vi vet ju att såna bilar inte ses med blida ögon av dom miljömedvetna människorna där på ön....men den tanken slog oss inte förrän vi var halvvägs på väg, ja så det blev till att parkera lååångt borta..! Vi hade iaf en toppendag ! Några släktingar och goda vänner var också där så vi gick på föreläsningar och musikkonsert och åt smarrig veganmat på ekofiket ! Vilka duktiga unga kvinnor det finns ! Jag var bl.a på nåt som hette "Fitt-Cirkel"...ja inte alls nån TV1000 film utan en påläst och kunnig tjej som berättade om kvinnors fertilitet och om alternativa preventivmetoder bl.a....ja inget som egentligen är aktuellt för min egen del, "host", men intressant. Hon skulle studera vidare i ämnet i Canada och den flickan kommer att gå långt, tro mig !  Några unga musiker spelade egenkomponerad musik och det var mkt bra. Långa applåder fick dom av en entusiastisk publik !

Sen hem igen till flocken där Samanta börjat skriva på en protestlista om att hon från nu vill ha en av mina guldpaljettkuddar i sin egen säng...det var bara det att hon kunde inte stava till "paljett"....där stod bara "p-kudde". Och jag tog en funderare om hon och Santos kokat ihop nåt fuffens och menade precis vad där stod...? Men nä..en Prydnadskudde av annan sort än paljetter åkte ner i hennes säng och där ligger hon nu och sover så gott. Får väl åka och köpa lite fler glittriga kuddar till Etnasessan, nån annan dag...

 

 
 
Emma

Emma

8 maj 2010 23:38

Mer glittriga kuddar, ska hon ha! Vad roligt med teater, en härlig flkt från vardagen att ha en annan 'verklighet" att sjunka in i...
Det där med "alternativa preventivmedel" låter ju intressant... Råkar jag tvätta makens och mina underkläder tillsammans blir det genast tillskott i vår familj:-P

http://www.daisyvalley.eu

 
Jannica

Jannica

9 maj 2010 00:06

Vad roligt du skriver :) stort grattis till dina fantastiskt vackra hundars resultat.

http://fido.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

    Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Ovido - Quiz & Flashcards