Alla inlägg under oktober 2010

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43

Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen jag skrev, minst sagt, men jag har varit fullt sysselsatt ändå ! Bloggsemestern innebar INTE för min del att jag satt under äppelträdet med en kall cider HELA sommaren ! Teatern tog enormt med tid och kraft men ojojoj såå roligt det var ! Tror att det är det roligaste jag gjort...faktiskt !   Allt filmades och i november ska vi gå på premiär med röda mattor och papparazzis,( antar jag ?) Jag har jobbat på Lundellska Galleriet och också det har varit jättekul ! Sakta men säkert har jag mått bättre o bättre till AF nyligen hörde av sig med anmaning att gå på kurs....Ovisshet och stress gör mig sämre.Inte så mycket hundaktiviteter har hunnits med i år men en och annan dogshow har vi såklart deltagit i.

Hundarna har liksom också haft semester, på sitt sätt. Giffe-kungen har tyckt det varit toppen eftersom han hatar att bli trimmad. Han har trivs ypperligt med sin lurviga päls och sin plats under schersminbusken ! Samanta har spanat in nya ställen i trädgården där det bor konstiga typer, dvs möss, och dom andra lantisarna har mest bara softat omkring och njutit av sommaren.

**************************************************
**********************************************


För ca en månad sen födde Kickan 2 valpar. En röd, Bruxellois och en svart Brabancon. Det tar ett tag innan man ser hårlagen säkert men när det stod klart för mig att min första Brabancon var kommen till världen, ja då blev det genast lite mer spännande ! "- Ska du behålla nån ?" är ju en vanlig fråga vi uppfödare får....vi får se, sa jag, som vanligt med kritisk blick granskandes valparna...sen öppnade det lilla livet ögonen....jag tog upp henne i min hand och hon vände på huvudet....hela världen stannade till och min värld blev med ens lite större. Det enda jag kunde tänka var "det här är en liten bit av himlen...!" Behöver jag säga mer ?? Den lilla svarta tiken golvade mig totalt...she's a keeper !

Hennes röda bror är naturligtvis jättefin han också ! Viftar redan jättemycket på sin svans och skäller när han hör nåt mysko ljud. Om sen valparna bara får en gnutta av sin pappas fördelar, vore jag ytters tacksam ! Pixi tycker att dom småsyskonen är ganska läbbiga...medans Samanta faktiskt visar lite moderskänslor och försöker sig på att tvätta dom. Så bra att hon övar lite !

**************************************************
****************************************


Sommaren har blivit höst, även här, och hela trädgården med växthus och allt, har jag rensat från växter i krukor. Små babyplantor har rotslagits i väntan på våren och nya rabatter har grävts. Jag har hämtat massor av inspiration i visningsträdgården på Lundellska galleriet, och lärt mig massor ! Gunilla är en sympatisk, varm person med otroligt stor livserfarenhet. Hon har alltid kloka ord att säga i en stund av tvekan. Tack för att du finns, Gunilla ! Du har hjälpt mig mer än du kan ana...  

 

Jetzig Dark Heart Silhouette  *Elvira*


Ovido - Quiz & Flashcards