Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Samanta på utställning igen !

Av Gaby - 26 april 2010 22:38

Så var det dags för årets utställningspremiär, ja för oss iaf ! Jag anmälde aldrig till "Lilla Sthlm" eftersom jag inbillade mig att Samanta skulle ha ett trauma efter hennes eländiga mående på "Stora Sthlm"....   Jaaa man vet ju aldrig...iaf så där var vi inte utan vi gjorde entre i Västerås nu i helgen. Fem stycken Cirnecos var anmälda och alla var tikar. Samanta fick certifikat, hennes tredje, och Ewas underbara veterantik Alicia, blev BIR ! Grattis än en gång    !

Med sig hem fick Samanta en blå-gul rosett och den skulle genast hängas upp bland hennes tidigare, på väggen. Men först hann hon vifta lite med den under näsan på Tim och Pixi..."- Haha ! Jag har vunnit BestInShow !" sa hon och Pixi tittade storögt på det fiiina priset. "- Det kan du fetglömma att vi ska tro på !" sa Giffe och berättade snabbt för dom andra att om man vinner BIS, ja då kommer man hem sent från utställningen. Det är ju själva hela finalen, sa han och tittade argt på Samanta.

Samanta brydde sig inte ett dugg och fortsatte berätta om vilka umbäranden den stackars domaren haft som fått åka genom ett askmoln, för att kunna komma och döma på utställningen ! "-Ojoj!", sa Tim och undrade vad ett "askmoln" var för något. Jag förklarade för alla som ville lyssna, inte Samanta, att det p.g.a just ovan nämnda moln, blivit domarändringar så "vår nya" domare var svensk och kanske inte hade behövt resa sååå himla långt... Samanta var och är fortfarande säker på att domaren hade viskat : BestInShow , i hennes öra...och hon är glad för det. Tids nog lär hon sig också utställandets hårda skola !   

En som är lite nyfiken på det hela är Santos...vi tränar och tränar...stå på bord, låta någon klämma och känna och titta på tänderna. I sommar hoppas vi kunna ta med lille Herr Spindelben på nån utställning. Carina kom på att vi också skulle ta med honom till en Lure Coursingträning, för att se vad han tycker om det...det ska bli riktigt spännande.

Idag har Sara varit här och vi har kunnat sitta på trappan och fika och ha ytterdörren öppen mest hela dagen, så hundarna kan komma och gå som dom vill..härligt ! En stor, långbent groda satt i dammen och tittade på oss när vi gick förbi och i rabatterna blommar massor av små vårlökar av olika sorter, så nog är våren äntligen här !  Bakom stallet hade vi en snöhög om ca 3 meter, av snö nedskottat från taket bl.a, och den var jag helt säker på skulle ligga kvar mycket länge....men idag när jag kollade fanns det kanske en 20 cm hög kvar av den ! Hurra ! Vintern är besegrad..i år igen !    


 

Samanta i Västerås. Bakom syns hennes syster Fia.

 
 
Ingen bild

Marina

27 april 2010 07:35

Grattis till Samantha för CERTifikatet !!

 
Ingen bild

Emma

27 april 2010 10:15

Fin hon är!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

    Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Ovido - Quiz & Flashcards