Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Gaby - 11 oktober 2009 08:21

Det har varit ännu en frostnatt här och hundarna vill inte längre vara ute så länge på morgonkissningen. Vänta bara hundarna...snart går vi i ide allihop. Just nu regnar det utanför mitt fönster och vi ska strax börja planera för dagens festligheter. Hela tjocka släkten väntas hit för Emmas "lycklig-resa-lycka-till i Indien" fest ! Mormor har gjort några av sina berömda smörgåstårtor och lilla "svärdottern" min, Bella har gjort tre fantastiska tårtor ! Hon är såå duktig ! Hon brukar överraska oss med goda bakverk så dom ser vi verkligen fram emot. Jag ska skynda mig att fotografera tårtorna INNAN släkten sätter tänderna i dom..! Griffonerna och Samanta är uppspelta över att det ska hända nåt. Siv och Chimmy har inspekterat och sagt till om städning lite här och där. Tim och Kattkusin tycker det är jättekul att torka golv...ja dom använder ungefär samma metod som Pippi Långstrump...alltså passar på att åka skridskor samtidigt ! Samanta fnattar hit och dit på Etnors vis, och anmärker på dammtussar här eller där, och ingenting blir väl egentligen riktigt gjort. Giffe ligger i sin stol och övervakar det hela. "- Städfnatt..." fnyser han bara. Kickan känner sig lite allmänt klen så inte heller hon deltar i förberedelserna.

Kennelpojken har bestämt att just IDAG ska han och Morfar elda kvistar...smart drag försökte jag säga. ALLT ja verkligen allt, inklusive våra gäster kommer att ha en air av brandrök med sig hem till Stockholm. Kanske inte så uppskattat...jag måste gå ut och hejda dom innan brasan blir alltför stor....suck...dom av den rasen, dom där från Mars...har liiite svårt med framförhållning. 

När vi hämtade Emma på Biskops-Arnö häromdagen passade vi på att titta på Sveriges "näst" äldsta träd som står där. En Ek är det givetvis, den är enorm i sitt omfång ! Tänk om den kunde tala ! När jag berättade om den för hundarna tyckte Samanta såklart att jag skulle tagit med den hem och planterat den här i trädgården. Kickan påpekade genast att "då hade ju Samanta bara dragit upp den igen !" Tim frågade :"- Vad e en ek ?" Jag förde över fotografierna till datorn och visade alla som var intresserade, och det var alla, hur Eken såg ut. Samanta tittade på bilderna...noga..."- jag ser ingen !" sa hon irriterat. Giffe pekade..."- däääär står Husse och Emma !" Både Tim och Samanta tog en närmare titt. Samanta : "- Ja där bredvid väggen ! Men var e den himla busken då ?!" Tim höll med, VAR är den ? Giffe flyttade pekklon till resten av fotot. "- Dääääär ! Det där är Eken !" Samanta tittade på Tim och sa "- Fy bubblan vad dom luras ! Ska vi sticka ut och gräva ett hål ?" Tim tyckte det var en jättebra idé, och dom hade sån tur att kennelpojken precis var på ingång så dom kunde slinka ut genom ytterdörren samtidigt. Jag klappade Giffe på huvudet och sa åt honom att inte bry sig....det vet du väl hur vi brukar säga : små saker roar små hjärnor !

 

eken     

Ovido - Quiz & Flashcards