Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Gaby - 4 oktober 2009 20:17

Söndagen tillbringade vi i ett envist regnväder som höll till ovanför Gävle. Nämligen på travbanan där Sleipner, kallblodstravarnas förening, höll en unghästutställning. Detta är alldeles nytt för mig. Att visa hästarna, för hand och bakom vagn, var ju helt självklart men allting hände på en stallbacke, helt oglamouröst ! Visserligen regnade det och alla uppvisare/handlers var tvungna att vara varmt och praktiskt klädda men det var ändå totalt olikt hundutställningar. Bedömningssystemet var poängsättning och det verkade rättvist. Domarna verkade extremt kunniga och noggranna och stämmningen var trots vädret, glatt och familjärt ! En del hästar var lite mer busiga än andra, men alla hade full koll på sina stora raringar så allt gick ändå lugnt till ! Många vackra hästar fick vi ju självklart se, Rosie tävlade med sin Soraya Tabac och Best in Show blev till slut en pampig 2-årig hingst, son till KallblodsKungen Järvsöfaks. Nästa år kommer vi med Unix....spännande värre !   Cool


Alla fönstren inne är nu proppfulla av växter som tidigare stått i uterummet eller i växthuset eller på trappan. Jag fick lov att "offra" mitt trimbord som tillfälligt blombord. X-antal krukväxter är ju också "inackorderade" från Emmas lilla hushåll, eftersom hon snart ( Gråter ) åker till Indien. Tim och Kattkusin har gladeligen hjälp till med växterna. Jag har gått 111 ggr mellan dom olika ställen och in genom ytterdörren. Allt jag tappat av blad, lecakulor, jordklumpar m.m har dom två "städat" bort. "- Den tar vi !" har dom sagt bakom mig och vips har allt skräp varit borta. Jag funderade en stund på om skräpet hamnade i deras små magar eller..?  När allt var färdigt hörde jag lite knaster bakom klädhängaren. Där, dolda bakom alla kläder, satt dom små Städentusiasterna och knaprade på lecakulor ! I stort sett allt annat jag tappat fanns också där ! Fantastiskt duktiga husdjur man har ! Fram med sopborste och skyffel och sen fick smågluttarna varsin godisbit för att dom hjälp till så duktigt. Dom tittade på varandra, drog en kort brottningmatch och kom sen på att dom skulle "städa mer"....så det sista jag såg av dom ikväll var när svansarna försvann in under soffan....jösses nu har dom att göra till imorgon, minst ! 

 

      





Ovido - Quiz & Flashcards