Direktlänk till inlägg 1 april 2010

Sömnlös IGEN, men inte alldeles ensam...

Av Gaby - 1 april 2010 02:20

Åh vad trist det är...timmarna går såå långsamt när hela huset sover och jag ensam sitter kvar...jag försöker se på TV, försöker blogga lite   , önskar jag kunde sticka eller virka...då kanske det skulle bli mycket användbara saker gjorda.

Alla hundarna sover så gott och Kennelpojken har aldrig varit en nattuggla så han sover sen många timmar. Bara jag...och kanske "nån" annan är här...små, små tecken syns och känns....men jag blir inte rädd eller orolig. Tvärtom, det känns tryggt.

Häromdagen fick jag en bit fiiin Parmesanost av en kompis. En sån där dyr sort som man aldrig köper...sanslöst god att bara skära bitar av o mumsa på. Samanta kände den speciella doften och ville smaka. Det fick hon såklart, men Kennelpojken protesterade :- Hon ska inte ha nåt, hon åt inte upp sin mat ! Och allra helst inte sån dyr, fin godis ! ropade han när han hörde att vi smaskade. När Samanta förstod att osten var Italiensk ropade hon genast på Santos...-Kom får du smaka hemlandsmat ! Sen smaskade dom och påstod sig få härliga minnen från barndomens Italien. När jag påpekade att visserligen härstammade respektive ras från Italien men att just dom två knallhattarna sedan flera generationers släktled tillbaka levt och fötts upp i NORDEN, fattade dom ingenting. Santos kollade på Samanta och talade om att han nog ändå tyckte hon såg ut som en Etnasessa och då såg hon så nöjd ut. Pixi kom inrusande och ville också smaka men Samanta sa åt henne att det var alldeles för lyxigt för en sån obildad lantis ! -Ok, sa Pixi och brydde sig inte vidare i den saken. Typiskt Griffoner, så snälla och okomplicerade !

I trädgården har snön smält undan rejält...ingen risk längre att hundarna kliver över staketet ! Mycket "nytt" och mer eller mindre äckligt/roligt hittas av hundarna på dom bara fläckarna. Pixi hittar döda små möss som hon gladeligen tar med sig hem...hon har lärt sig av Tim, han är expert på just små döingar...

Samanta skulle aldrig ta i nåt sånt men Griffonerna är inte så äckelmagade !  


En av våra uppfödda, Tsaren, hämtades hem av sin husse och matte igår. Han brukar vara här när dom reser till Thailand minst en gång om året. En sån snäll och gullig liten hund ! Så högt älskad av sina människor...underbart att se ! Dom har alltid med sig massor av presenter när dom kommer och jag är så glad att vi lärt känna varandra ! Bättre hem kan en hund knappast ha ! Bless you Ewa & Jussi ! 

"Någon" står bakom mig och killar mig i håret...kanske en liten vink om att jag ska förflytta min trötta lekamen till sovrummet...ok, jag provar väl igen...men först måste jag klura ut vad jag ska lura Kennelpojken med senare idag...det är ju 1:a april och han är som dom allra flesta män, ganska lättlurad !   


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

    Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Ovido - Quiz & Flashcards