Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Gaby - 6 oktober 2009 20:57

Tänk så konstiga saker som kan göra en lycklig ! Som att t.ex få den nya spisen på sin plats och installerad, klar för användning ! Nu när jag precis börjat bli van med den gamla spisens små egenheter ! I alla fall så slipper jag nu irritera mig på att hällen blivit så lååångsam och om man ville använda ugnen...ja då var det endast grillningsläget som kunde användas ! En annan sak som gjorde mig lycklig, nåja glad iaf, var när jag letade efter nya kvistar/grenar att inreda inomhusvoljärerna med, jag hittade nämligen döfina vackert barkade, av getterna i deras hage ! Helt perfekta var dom ! Så imorgon blir det fågeljakt för att rädda dom små fjäderfäna från vinterns isiga kramar.

Tim var lite brydd imorse när han skulle knata ut i det isiga, frostiga gräset. Han tog långa steg och lyssnade på hur det lät. Samanta skuttade förbi och tjoade åt honom att "nu e de vinter !" Siv och Chimmy tassade försiktigt ut och hukade sig bara ytterst lite för att inte riskera att doppa hela bakpartiet i det frusna gräset. Sen sprang dom snabbt upp på trappan igen ! Efter bara en liten stund ville alla in igen, alla utom Samanta. "-Men lilla gumman, fryser du inte då ?" undrade jag.  "- Hemma i mitt hemland, där alla Etnor bor, DÄR är Etnorna slädhundar som drar sina människor i små korgar kors och tvärs i snöstormen !" sa hon tvärsäkert. Jaha...tänker du nu inte på eskimåernas polarspetsar ?

"- Eskimåer ? Ja just det...så var det dom hette !" sa Samanta och vände om för att springa en extra sväng över den snöiga tundran...hmm ! Tim satt innanför dörren på kennelpojkens ena toffel, och undrade vad "snö" var för något. Snart, mycket snart ska du få lära dig också det, lilla pluttunge sa jag och gick in och satte på tevatten. 

Fem sekunder senare krafsade det på dörren. Giffe skulle absolut vara med och öppna. "- Ha ha jag tyckte att jag hörde en eskimåhund prata förut men jag kan inte se någon !!" gapskrattade han, den lilla elakingen, när vi gläntade på dörren "- Öppna dörren fort ! Jag fryser ju !" ropade Samanta som huttrande stod på trappan. Hon såg för eländig ut den lilla polarhunden...men det var ju trots allt minusgrader....sådär -1 skulle jag tro...!  Flört

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards