Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Gaby - 23 oktober 2009 22:09

Hösten är verkligen här nu. Samanta hade sitt nya fina täcke på idag när vi gick en promenad och hon var mycket nöjd med det. Det köpte jag på rea på ÖB i somras, vindtätt och fodrat med teddy. Helt ok. Det kan blåsa rejält här över gärden och åkrar, vinden får ordentlig fart och det biter långt in på skelettet..hu så hemskt. Det är nu man ska packa och dra till sin lilla bungalow i Spanien...om jag nu hade en. Nä det blir till att genomlida ännu en vinter. Hösten är annars skön och vacker, tycker jag. Om det bara inte blåste så j*kla kallt ! Vi hade telefonkontakt med veterinären idag, som vi lovat. Tim har fortfarande ont i svansen, han lyfter den bara obetydligt mer idag. Vi kom överens om att avvakta över helgen och faktiskt är det lite bättre nu ikväll ! Vi hoppas på det bästa. Samanta kan inte fatta varför Tim ser så ledsen ut. "- Tim ! Va glad !" tjoar hon och skuttar runt honom. "- Jag e ju glad !" ropar han, och Samanta fattar ingenting. "- Men varför viftar du inte på din svans då ?" undrar hon och Kickan var snabb med att tala om att det var för att en viss Etnahuligan TRAMPAT på den, så det så ! Stopp och belägg det var ALLAS fel, fick jag klargöra till Samantas försvar. Alla sprang på Tim, jag såg det själv. I eftermiddags var Samanta och jag på besök hos en trevlig dam som bor ganska nära oss. Vi hade fått tips om att hon syr hundkläder, bl.a, med extra-ordinär finess. Jag ringde och hon sa att eftersom hon inte hade en aaaaning om hur en Etna såg ut, skulle vi komma till henne omedelbums och kolla in collektionen ! Sagt och gjort, vi åkte dit, hon förtjusades av Samanta, tog lite mått och sen valde vi ett urtjusigt fleecetyg som matchade den lilla Divan perfekt ! Redan i nästa vecka ska vi få hämta en liten overall. Nu är det ju inte meningen att hon ska gå omkring med kläder på sig, nej långt därifrån. Den är tänkt att hålla henne varm i t.ex en kall bil eller i en bur på en kall utställningsplats. Att gå in i ringen och visa upp en huttrande hund, nej det går ju inte ! Samanta själv sneglade på ett tyg i ljusgrönt och rosa med små kängurur på, faktiskt jättegulligt, och sen drömde hon sig bort till en BIS-final någonstans när hon såg acessoarerna med guld och rosa paljetter. Jag hörde hur hon suckade och jag lovade att hon en dag ska få nåt sånt med mycket glitter på ! När vi kom hem skvallrade hon ju såklart för dom andra och ALLA, utom Giffe, ville åka till den där trendiga hundshopen och ekipera sig. Men ni är ju Griffoner ! Ni har ju massor med varm päls, tyckte jag men misstänker att det nog var det där glittriga dom var intresserade av. Ja det är klart, varsin liten paljettväst kanske dom kunde få...till fest...eller kanske inte. Griffoner i kläder = SkrattandeTungan ute  !

Imorgon blir en hästdag igen. Trav på Romme i Borlänge ! Kallblodslöp kl 14 så det är bara att bylta på sig kläder och åka dit med en 50-lapp i högsta hugg..sist hade vi ju tur och samma häst startar imorgon med toppkusk i vagnen...jojo kanske hundarna verkligen kan få önska sig vad dom vill i hundshopen senare i veckan.. Tim kanske skulle kunna ha en svansvärmare i härligt fleecetyg med paljetter på. Tim, du blir coolaste Griffonen i stan !

"- Va e cool ?" sa den lilla hattifnatten och fick som vanligt mitt hjärta att svämma över.

Idag har Emma mailat och lagt ut mera bilder på sin blogg. Igår slog det mig att hon varit borta en vecka och jag kom på mig själv med att försöka räkna efter hur många veckor det var kvar innan jag får krama henne igen..äh jag slutade räkna vid 12...det är ju sååå långt dit. Men här hemma gäller det att ta itu med det "vanliga" livet. Sara ska snart flytta från Gävle till Tierp. Lilla vännen, hon har så långa resor till jobbet i Uppsala men nu blir det bättre ! Hon knotar på och klagar inte. Mammas lillflicka ! När hon var liten/yngre var hon alltid så snäll. Hennes fastrar/gudmödrar undrade hur en unge kunde vara så glad jämt ! Hon bara log ! Sov på nätterna, åt sin mat, hjälpte till hemma. När det var läggdags tejpade hon alltid för ögonen ( Ja lite crazy ! ) för att inte vakna för tidigt !  Om hon fortfarande tejpar över ögonen vet jag faktiskt inte, men hon är fortfarande en flicka med ett hjärta av guld. Ställer alltid upp och tycker inget konstigt hennes mamma ber om, är för besvärligt. Älskade lilla Sara, jag tackar alla gudomligheter för att jag har dig i mitt liv ! Love you ! Kyss

Nu är det dags för en sömntablett..eller ska jag ta en Rom&Cola istället ?! Det senare är ju klart godare.. Så får det bli ! Skål och gonatt !

Här följer en länk till hundshopen :http://www.dogtrix.se/butiken.htm


    

Ovido - Quiz & Flashcards