Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Löptikar !

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

 

 

Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda kvinnor tvugna att bära röda pannband under mensen !! HUR skulle det sett ut om den "parningssignalen" hade varit så tydlig för männen ?? Hua..törs knappt tänka tanken...!

Iallafall så är Samanta mycket besvärad....hon går bredbent och tycker att det är mycket äckligt och besvärligt att vara svullen och blödande. Pixi säger bara "hoppsan" och skuttar vidare som om inget hänt men Samanta håller sig så mycket som möjligt i stillhet och ägnar sig åt intimhygien ! Stackarn ! Ett tag trodde jag faktiskt hon var sjuk men nej det är bara hennes känsla för finess och etikett som blivit rubbad och störd....Hon blir inte ens tröstad när jag säger att det går över...istället frågar hon "NÄR ??" flera gånger om dagen..mammas lilla Etnasessa, sånt är livet !

Våra små valpar, Elvis & Elvira, växer och frodas och har utvecklat sina små personligheter. Elvira är minst men har störst ego och vilja, som vanligt ! Hon ser till att hålla sin bror i strama tyglar men ibland när han "råkar" tackla omkull henne gör han sitt bästa för att ge igen....bara för att få ångra sig två sekunder senare när hon ger igen ! Pixi är en underbar storasyster, hon leker tålmodigt med dom små och visar dom allehanda tips och trix som kan vara bra i en liten Griffons liv. Just nu ligger hon i en Biabädd med en tom pappersrulle mellan framtassarna och två små huliganer på varsin sida som försöker slita den ifrån henne !

Julen närmar sig med stormsteg....när barnen var små var det roligt men nu...näää jag kunde vara utan den ! Några små julklappar har jag redan köpt och en önskelista har jag skrivit...den ska jag lägga under Oves kudde, han har bra tumme med den där Jultomten !

Julklapparna är ju det bästa med hela julen....och överst på min står det sen 44 år tillbaka: En hund !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Av Gaby - 8 maj 2010 22:20

Enligt Samanta gick det till såhär: Det kom ett bud från Hovet med vagn av guld, dragen av två vita hästar, vars passagerare, en "hovleverantör", överlämnade ett paljettsmyckat kuvert på ett guldfat där man på ett handgjort papper från yttre Mongolie...

Ovido - Quiz & Flashcards