Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Gaby - 13 oktober 2009 20:31


Är han inte bara så himla rar och charmig !?  Vilken kille !

Så här ser han ut idag.....13 år senare.


  


Av Gaby - 13 oktober 2009 11:41

Ok, tisdag...bara tisdag. Hjälp... hur många tisdagar ska passera innan jag får träffa Emma igen ? Hur många veckor, hur många månader ? Känns som en evighet. Jag har en stor klump i mitt hjärta av sorg och oro. Men såklart, jag överlever ! Även om det känns konstigt. Sara och Isak får vara beredda på att mamma vill ha mer sällskap än vanligt ett tag framöver !  Jag ska tänka på allt härligt Emma kommer att få uppleva och  att hon ska få SLIPPA en vinter här hemma ! Glad Solen skiner så klart idag även om det bara är +2 ute just nu.

 

Rosie ringde nyss och meddelade att ikväll var det dags för frysmärkning av lilla Unix ! Vid 19.30 tiden måste vi vara där och kolla hur det går till. Jag har aldrig sett det förut, intressant. Mycket av hans lilla ulliga fölpäls har Rosie borstat bort och just på halsen är han så blank och fin. Sen får han, precis som alla andra travhästar, en liten tatoo där. Man kanske skulle be dom sätta dit ett hjärta också...kanske.. eller ? Näe man får nog inte ha det, vilka tråkmånsar ! Min egen tatuering, nej den sitter inte på sidan av halsen och nej det är inte en sifferkombination, sitter rakt ovanför mitt hjärta och jag är så nöjd med den. Jag har aldrig för en sekund ångrat den ! Skulle gärna vilja ha fler, men när det finns pengar "över" nån gång är det inte till Tatueraren jag ringer och beställer tid först. Nej det blir tandläkaren...frissan...eller nåt annat nödvändigt ställe.  Snacka om tråkmåns...

Min Spotifylista spelar sentimentala, vackra kärlekssånger. Det är sån jag känner mig just nu. http://open.spotify.com/track/5r40p6MkWAN0eqzlkDUMZQ Konstigt nog känns det bra med sån musik när man är lite ledsen. Jag borde egentligen spela "Walking on sunshine " ! Eller lite ZZtop och rocka loss lite !http://open.spotify.com/track/1y2RIJLYP3MsXBWGL7OrHb  Hundarna älskar när jag högljutt sjunger med och dansar runt i huset. Iallafall så hoppar dom runt och skäller. Har inte egentligen reflekterat över om dom skriker "Tyst!" eller "Mer!"....hmmmm !

Samanta ser fram emot att hon och jag ska åka på utställning på söndag. Hon tjatar om att hon ska bada och måla naglarna. Giffe talade om att man KLIPPER naglarna INTE målar dom, när man är en hund, men Samanta som kollat in helgens gäster tycker att målade naglar är jättefiiiint ! Kickan och Tim vill såklart också ha målade naglar men Samanta sa att det får man bara om man är en utställningshund. Kickan hävdade bestämt att beskrivningen stämde in på henne och Tim frågade "- Va e utställning ?" Tim lilla vän, du ska också snart få åka på utställning, men det passar liksom inte med målade naglar då ! Domaren kanske rentav kastar ut oss ur ringen ! Då ändrade sig Tim för han ville minsann inte bli "bortkastad" , sa han ! Samanta och Kickade studerade sina naglar och började diskutera vilken färg som skulle kunna passa...då fick jag avbryta.."- Ska vi sticka ut och hoppa i lövhögarna ?!" Det tog skruv och nu har allt återgått till det normala.......eller inte.

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards