Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Gaby - 7 oktober 2009 20:44

Jag vaknade tidigt av att Giffe petade på mig och sa att det var en skum typ ute på gården...till slut hörde alla hundar det och det blev ett väldans oväsen när alla skällde i mun på varandra .."mamma, mamma vakna !"  Jag såg en mörk skugga gå förbi under sovrumsfönstret och sen hördes det välbekanta hasandet...nej det var inte någon ande denna gång, det var "slamsugarnisse" ! Vilket himla omysigt jobb han har. Jag menar, åka runt till folks trädgårdar och tömma deras bajstankar, bläää ! Undrar vad han står och funderar på medans den stora bilen suger rent i tankarna....tänker han på vad han ska äta till middag....om han borde peta naglarna eller om han ska ut med polarna på fredagkväll...måste fråga honom next time ! Inte för att det egentligen intresserar mig, jag är bara så nyfiken på en massa konstiga saker ! Tungan ute

Inatt regnade det ruskigt mycket. När jag skulle ta skottkärran imorse var det säkert 5 cm med vatten i den !

Jag har fixat och donat i fågelhuset och gjort iordning i duvornas vinterbostad. Duvor är ju härdiga så dom är inte på något sätt inspärrade på vintern det är bara det att deras sommarstuga är betydligt enklare byggd än den dom sover i på vinternätterna. I år har jag dessutom bestämt att ett gäng av dom får fortsätta att bo i hönshuset. Dom är ju ganska många...vill/kan inte räkna dom ännu, måste passa på när alla är hemma och äter...tänk om Kennelpojken listar ut HUR många dom egentligen är...jo då blir han nog sugen på smörstekt duvbröst...ja jag vet, han har lite konstiga ideér. När hundarna hittar på dumheter brukar han säga till dom att han ska bjuda vännerna på grillfest....med asiatisk knorr, dvs han ska grilla hund ! Hundarna bara skrattar och undrar hur det ska smaka, fåntrattarna, men om dom får se honom slakta duvor..ojoj, då får jag nog annonsera efter en ny Kennelpojke.

Lilla Kickan är lite deprimerad.  Hon vet nog inte riktigt varför...hon går efter mig och tittar på mig och suckar

så tungt. "- Mamma får jag sitta hos dig ?" säger hon med svag röst. Så idag har vi myst under en filt hon och jag. Ätit fil med havrekuddar till lunch och gnagt på ett äpple. Hon säger att hon känner sig så konstig och Samanta och Tim har försökt utröna hennes tillstånd. Tim föreslog att hon kanske hade ätit för många getbajskulor ? Samanta trodde mer på att hon ätit för mycket godis. Tillsammans förökte dom blåsa på magen och efter en stund sa Kickan att hon mådde bättre. "- Ja va kul ! Kan vi leka nu ?" ropade Tim och alla tre travade iväg ut genom dörren. Siv som är en klok hund, nästan lika klok som en människa, blinkade åt mig och jag fick lite mysrys...jag tror som du Siv... jag hoppas iallafall.Skrattande

 

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards