Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

En Faraoprinsessa..

Av Gaby - 28 mars 2010 11:56

Senaste nytt från Sunny är att hennes nya familj tycker att det gått över förväntat bra med henne ! Kul ! Men Griffoner är lättsamma, tacksamma hundar. Inga problem är för svåra för dom och allra helst om "mamma" är med...då fixar dom allt. Lilla, söta rara Sunny...vi saknar dig lite ! Här hemma har det målats och fixats....delar av huset börjar bli slitet...det är många år sen det rustades, eller "sanerades" som jag brukar säga. Det sliter på ett hus från 50-talet, ja förresten på alla hus, att ha ett gäng hundar boendes inomhus...och överallt. Vi har inga rum som hundarna inte får vara i. Dom är med oss överallt. Vi har av förklarliga skäl inte massor av pengar, men om man sparar lite då och då så kan man köpa några färgburkar eller lite tapet och fixa till sina domäner. Man får vara lite fiffig och hitta på egna lösningar och återanvända saker så kan det bli riktigt fint ! Tänk bara vad lite färg kan göra !

Själv sitter jag och drömmer mig bort på siter med modern design...och önskar mig en det ena än det andra i födelsedagspresent och Kennelpojken hmm-ar och vet vad det till syvende och sist brukar bli för presenter....nåt levande ! För vad är väl en designmöbel mot en len, liten hundvalp...

Igår kväll slog vi på stort....åkte till den stora staden Västerås och gick på lokal !

"-Det är en liten överraskning för att du är så duktig och går på gymmet !" sa Kennelpojken i bilen på väg dit och det var en trevlig restaurang med god mat, som fick hedras åt ett av våra sällsynta besök...tror faktiskt den röda mattan var utrullad...! På väg dit, från parkeringen, fick jag se nåt på långt håll... Jag skrek "- Ove kolla en Etna !!!" och sen satte jag av som en gasell uppför backen. Jäkla tur där att man går på gym...! Med min fina nya indiska oranga sjal ( ja från Emma !) fladdrande om halsen hörde jag mig själv kraxa fram mellan flåsen :"- HALLÅ, vad är det där ?!" Den unga mannen som höll i snöret hajade till och detsamma gjorde den stackars hunden. I ungefär samma sekund som jag sagt det såg jag vad det var...en underbar, ljuvlig Faraohundstik ! Bara 5 månader, så fiin ! Hon var lite hemlig men jag tror hon blev botad av mitt påhopp för vi gosade en stund och hon gned sitt ansikte mot min Indiska sjal och såg mig i ögonen. Vilken skönhet. Husse hade vett nog att låta oss hållas...han visste nyttan med att en lite osäker hund får träffa människor på stan. Ove bröt förtrollningen med att fråga om jag inte hade en tanke på att DOM kanske hade någon annanstans att gå. Vi sa hejdå och sen åt vi en god middag. Trevligt !

När vi kom hem sa Samanta genast. "-Mamma, vem har du varit och hälsat på ?!"

Jag ser redan innanför grinden till köket, hur hon vädrar i luften. Hon fick lukta på min sjal och drog djupa andetag...och jag berättade vem doft det var.  Samanta visste precis.."- Jag såg den på utställning i somras !" sa hon men jag fick förklara att det fanns fler än EN Faraohund och att just den jag träffat ännu inte varit på utställning. "-Ok, sa Samanta. Då var den inte sååå fin då !"

Suck, tänkte jag, vilka divalater ! Samanta i ett nötskal ! Just nu, nyligen inkommen från långpromenad, har hon samlat alla mjukisar i en korg och lagt sig själv uppepå....prinsessa på ärten "for sure" !

 

 
 
Ala

Ala

29 december 2010 16:51

Lovely your griffons!Very beautiful!
Best of luck in the showing and breeding!!!
Best Regards from Lithuania!

http://www.dinastija.page.tl

Gaby

29 december 2010 17:01

Thank you so much ! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

    Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Ovido - Quiz & Flashcards