Alla inlägg under juli 2009

Av Gaby - 2 juli 2009 23:26

Vilken dag ! Supervarmt, tror det är varmast hittills. Hundarna och framför allt valparna har varit klart påverkade. Jag har fått lagt en kallvattenflaska under vetbeddarna i valparnas sovlåda. En fläkt ställdes in i deras rum och jag fick passa dom lite extra med några droppar vatten i deras små munnar. Jag blev riktigt orolig ett tag....vi skulle iväg till kompisar och äta grillat, men vi fick ställa in det och hålla valparna svala istället. Vad gör man inte för sina små husdjur ! Nu verkar det lugnt. Alla sover i godan ro. Som vanligt går jag upp inatt och kollar läget med dom. Som tur är har vår äldsta dotter Emma kommit på besök. Hon hjälper så gärna till med dom små ! Hon åker till Indien i höst för att jobba med ett kvinnoprojekt för SIDA. Måste passa på att umgås så mycket vi bara kan nu !

Mirja på kennel Aspbackarnas är en klippa ! Jag hade dumma fågor om den ena valpens färg och hur jag ska registrera henne. Belge eller bruxellois ?

Mirja svarar tålmodigt på alla frågor och har sett till att få en "second opinion" om färgen från en framstående uppfödare i Finland, som har över 30 års erfarenhet av Griffoner. Tusen tack för all hjälp Mirja ! NU vet jag mer !

Igår kväll trimmades det lite. Kennelpojken Ove tog en kvällspromenad med lilla Kickan, var borta länge.....jag trimmade och till slut kom Ove och Kickan tillbaka....med ett långt strå med härliga, goda smultron på ! Emma och jag smaskade smultron och Ove visade oss sina myggbett han fått på kuppen.

"- Ojojoj, stackars dej !" sa vi och då såg han så nöjd ut....somliga blir glada för lite....ja du vet...karlar och sjukdomar/skador....INGEN har någonsin haft SÅ många myggbett ! Lovar !

**På bilden: Emma och Tårtan.**

Ovido - Quiz & Flashcards