Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Gaby - 19 juli 2009 20:45

Vilken skön sommarkväll vi har här just nu....termometern visar dryga 17 grader och när jag tittar ut genom fönstret ser jag grannens vita häst i skogsbrynet i det unika ljus som gör att allt ser lite overkligt ut. Hundarna strosar runt i trädgården och om jag tar ett djupt andetag fylls lungorna och näsans doftcentra av en lite kryddig blomdoft . Honungsrosens doft känns mest och det är bara att passa på att njuta, hennes blommningstid är snart över. Oj vad jag ska sakna henne !

Idag har vi varit på utställning...ja det gick ju inte som vi ville men vi hade en trevlig dag. Pratade med en massa glada människor, träffade några gamla bekanta och såklart, fick se en hel del snygga hundar ! Jag bara måste berätta om en urmysig tjej som har ett gäng framgångsrika Griffon/Brabanconhanar. Hon är otroligt duktig på att visa hundar och så ödmjuk och trevlig mot människorna runtomkring ! Tänk om alla vore som hon, vad trevligt vi skulle ha ! Hon är ung nog att vara min dotter men jag beundrar henne faktiskt. Ni som är insatta vet kanske vem jag talar om...!

Iallafall fick Kickan i sin kritik att hon har ett "charmerande temperament" ! Gulligt ! Hon uppförde sig över förväntan och tyckte nog att det var ganska kul. Domaren var från Norge och verkade uppriktigt förtjust i Griffonerna ! Tänk en gång när vi ställde ut för en domare från kontinenten nånstans....han satt och GÄSPADE och SMSade medans vi gick runt i ringen som fåntrattar ! Då borde man ha lagt in en protest ! Men inte då...vi är så snälla, eller mesiga, här in Sweden att vi inte gör sånt bara....

Samanta var med som vanligt och som vanligt levde hon rullan och hälsade på ALLA människor som var där ! Och som vanligt sa flera stycken : -"Men vilken söt Faraohund !". Nej, sa jag...."eh, Podenco ?" Nej, sa jag...."Ok en nice hund iaf !" sa en kille.  Många blir intresserade och efter mötet med Samanta säger dom antingen att : en sån där "Kirnajko" eller vad dom hette, en sån kan man ju tänka sig ! Eller så säger dom : Du den där vulkanhunden....guuuud va jobbig den verkade vara ! Kom så går vi och kollar in Mopsarna !

Om dom bara visste vad dom går miste om....JAG vet nu iaf, att Etnor, det är livets salt....!


***Bild: Giffe med "blommor" i håret & Samanta med Morfar.***


Ovido - Quiz & Flashcards