Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Gaby - 24 juli 2009 10:08

Regnet öste ner igår kväll när jag satte mig vid datorn för att skriva lite och sortera bilder. Plötsligt kom en jätteblixt och sen ett stort mullrande. Hoppsan, sa jag och skyndade mig att dra ur alla sladdar till både dator och telefon. Vi är väldigt utsatta här där vi bor....Ok det var bara att sätta sig och glo på TVn istället...Jag satt och väntade på nästa blixt....det blev INGET mer ! EN åskknall och en blixt, ja det var allt ! Men nu när jag sitter här och skriver regnar det bara lite smått och ingen åska så långt örat kan nå ! Igår hade vi Libbys nya matte på besök igen. Hon hade med sig en väninna som har en Brabancon och bägge damerna är mycket väl insatta i hundvärlden, så det blev många glada skratt och tal om alla "tokiga" hundmänniskor och både snygga och mindre snygga dogstars ! Vi hade en trevlig eftermiddag, verkligen ! Libby ska numera heta "Renée". Tjusigt !

Igår kom också lilldottern Sara med sambo Henrik hit och dumpade av sina hundar Bessi & Puffen. Dom ska ha en veckas semester och jag bad Sara ringa och berätta hur det känns.....!

När valparna är ute och springer i hela huset då tycker Samanta att det är livat ! Hon är så försiktig och trippar efter dom för att kolla vad dom gör. Dom är totalt orädda och biter i hennes långa spiror och då tittar hon på mig "- aj! Mamma va gör dom ?" Sen lyfter hon benen så högt hon bara kan och tar sjumilasteg åt andra hållet. Valparna måste kolla runt för att se vart "tornet" tog vägen, men sen får dom syn på henne igen och rusar efter. Då lägger sig Samanta ner och försöker övertyga småglinen om att mjuk-gullning är så mycket mysigare. Jag påminde Samanta om att hon själv är ganska så hårdhänt när hon vill kela...då tittade hon på Giffe och sa "- Fattar du vad hon menar ? Jag gör det inte iaf !" Giffe bara himlade med ögonen och skakade på huvudet. Jag blinkade åt honom och jag kan slå vad om att han log !

Imorgon packar jag in Samanta och mig själv i bilen och åker till Vinthundklubbens utställning i Västerås ! Hela Etnafamiljen kommer dit ! Det ska bli jättekul ! Hur det går kan du som är intresserad, se på CNN eller läsa om här, kanske redan på söndag.

"- Samanta ! Kom vi ska bada och föna pälsen !!!"


***Bild: Valpar, Rosen "Henri Matisse", Klematis"***

Ovido - Quiz & Flashcards