Alla inlägg den 21 juli 2009

Av Gaby - 21 juli 2009 18:22

Idag har det blåst kalla vindar här, ja det har faktiskt känts som hösten skulle vara på gång ! Hmm, inte riktigt än va...tänkte jag när jag strosade runt och smaskade på hallon och svarta vinbär. Det värsta är att hundarna också lärt sig att äta bären från buskarna, så här gäller det att hålla sig framme ! Vädret till trots...jag satte på mig en jacka och satte mig under äppelträdet och trimmade på Giffe. För ovanlighetens skull var han inte så bångstyrig som han brukar vara. Jag berättade att vi snart ska till Ronneby på utställning och hälsa på våra vänner där. Då såg han glad ut ! Kanske också för att vi ska få se hans två små söner för första gången...! Dom ser sååå fina ut på bilderna jag fått mailat till mig  ! Pappa Giffe kommer bli mäkta stolt !

Medans Giffe och jag trimmade passade Samanta på att möblera om lite bland mina trädgårdsgrejor...Hon bär omkring saker men som tur är biter hon inte sönder nåt. Min dyra fina sekatör hittade jag i hallonbuskarna, slangmunstycket låg intill syrénbusken, algtvättmedelsflaskan låg vid grinden.....osv.

Men när jag kom in hittade jag henne och Chimmy nerbäddade och lugnt sovande i fotöljen ! Vilka raringar !

Ovido - Quiz & Flashcards