Alla inlägg under november 2009

Av Gaby - 2 november 2009 08:44

Jag kan ju börja med att säga att jag rekommenderar inte en tripp till Växsjö under den här årstiden, och allra helst INTE om man hade tänkt bo på vandrarhemmet i Evedal en natt....när vi kom dit vid 18-tiden i lördags fick vi nyckeln till ett hus med flera rum i. Vi öppnade och släpade in alla våra hundar och saker och sen dog vi nästan när vi upptäckte att det INTE fanns nån värme alls, överhuvudtaget, i det stora gamla tvåvåningshuset ! Och ute hade det varit minusgrader hela dagen !! Ytterligare gäster anlände senare och möttes av den lilla gnutta värme vi lyckats få fram genom att skruva på dom minimala elementen. Samtliga i huset sov med kläder och dubbla täcken på, om man så säger...DÅLIGT ! På söndag morgon hade vi så bråttom att vi betalade och lämnade nyckeln UTAN att ens klaga en gnutta, hmm ! Tills en av våra andra "inneboende" kom fram på utställningen och undrade om vi också sluppit betala ? Va ?! "- Ja jag sa till ! Skandal att det ska vara så ! Men jag slapp betala, det var inte mer än rätt !" sa den trevlige göteborgaren. Rosie ska maila och iaf klaga över deras miss med värmen, sen om vi får pengar tillbaka återstår att se...

För min och min ljuvliga Samantas del var utställningen en hit ! Vi fick en BIR ( Bäst i rasen ) och en certifikatrosett med oss hem ! Toppen ! Samanta blir bara duktigare och vackrare och vi fick strålande lovord av den rumänske domaren: "She will win a lot, belive me !" sa han och jag tackade på utrikiska och försökte hålla tårarna tillbaka...

På söndagen var det Piggy & Dennis tur att ställas ut. Det tog en stund för oss alla att tina upp efter den hemska natten och domaren som dömde såg inte alls alla dom fördelar han sett med just dessa två hundar på en tidigare utställning....ja det gick ju inte som Rosie vill, om man säger så ! Tråkigt.

Vi var ju tidigt på plats så vi hade försett oss med mackor och kaffe och slog oss ner vid bordet närmast vårat läger. Där satt redan en ensam man som vi kom i samspråk med. Det visade sig att han från England och var just på utställningen för att döma, ja helt andra raser än vi har. Vi tyckte det var lite konstigt att en inbjuden domare fick sitta ensam med sin kopp te och invänta nioslaget när hans uppdrag skulle börja, men han blev jätteglad åt vårt sällskap och vi pratade om våra hundar, hans hundar, om WorldDogShow, den som nyss var och den som komma skall i Danmark, och han berättade att han "alltid" brukar åka till "StoraSthlm" och kolla även om han inte dömer. Han tyckte att vi hade så välorganiserat här i Sverige och fantastiskt trevliga människor !" Se bara på er som håller mig sällskap såhär !" sa han och vi sa "Of course !" Men när vi berättade att vi båda hade besökt England, UTAN att visit a dogshow, bjöd han raskt in oss till sitt hem ! Fantastiskt trevlig gentleman ! Rosie, som satt bredvid honom, blev han ganska så betuttad i...."Näe, inte alls !" sa Rosie men emailadresser utväxlades och han såg fram emot vårt besök !  Skrattande Ja jag fattar...helst ville han väl att Rosie skulle följa med direkt, men så blev det nu ju inte...

Sammantaget : för mig och Samanta en toppenhelg och för Rosie....ja en toppenhelg också fast på ett annat sätt Flört Jag menar, hon hade ju ett oerhört trevligt sällskap i bilen till och från ett iskallt Växjö !

 

     

Ovido - Quiz & Flashcards