Alla inlägg den 27 november 2009

Av Gaby - 27 november 2009 23:31

Det tar sig...sa mordbrännaren....nej fy så hemskt vad säger jag !   Jag syftade såklart på vädret, nämligen ännu en dag UTAN regn ! Yippiiie ! Men hästarna står snart i 3dm lera i sin hage och vår lilla grusväg utanför huset liknar mer och mer en karta av Sthlms skärgård. Många små öar i massor av vatten... Kennelpojken fick ta ett spett och försöka göra små kanaler ner i diket för att bli av med lite vatten men naturen har hela tiden tagit tillbaka sina domäner...det SKA tydligen vara mycket vatten i år...Tur att det bara är vi som kör på vägen, vågar knappt tänka på hur djupt vi annars skulle vara tvugna att vada...! Samanta avskyr att bli blöt om fötterna. Tim kollar in sina egna "tofflor" och kan inte fatta att hon klagar. "- Aldrig att jag skulle kunna ha så där sunkiga tassar !" säger hon med avsky och jag har bara att se på när en stor hundflock med MÅNGA tassar, springer utifrån leran in på köksgolvet....det känns nästan som om svabben växt fast i min högra arm...

Mia har en liten Griffon, f.ö född här hemma, som på kommando torkar sig om fötterna !! Det ser helfestligt ut ! Mia ropar "Torka fötterna !" och den lilla hunden ställer sig på mattan i hallen och sprätter med att fyra tassarna ! Så bedårande gulligt ! 

Den här helgen har vi grannarnas hundar här på besök, Nakenhunden Snappy och Italienska vinthunden Santoz. Dom har ju varit här förr och det verkar faktiskt som om dom tycker det är skoj att leka ihop med dom andra. Samanta får man hejda lite..hon vill ju gärna kramas, inte alltid uppskattat av en liten skör Italienare ! Giffe-Piffe undrade om dom två inte skulle snacka lite italienska med varandra, men eftersom dom båda tittade frågande på honom utvecklade han inte ämnet.

Klokt..tror inte någon av dom små märkvärdiga hundarna talar det ädla språket !

Klockan är snart midnatt och jag ska strax släppa ut hundarna en sista gång denna fredag...som snart går över till första advent. Jag säger som min granne sa "- Var F-A-E-N  har jag lagt dom där himla adventsstakarna ?!"


 

Ovido - Quiz & Flashcards