Alla inlägg den 5 november 2009

Av Gaby - 5 november 2009 22:01

Imorse när hästarna äntligen fick gå ut i den nygjorda hagen, blev det livat värre ! Dom bockade och sprang runt som vilda mustanger och hundarna satt i bilen med nosarna tryckta mot rutan. "- E dom jättefarliga ?" undrade Tim och Samanta sa att det var dom nog...iallafall när dom betedde sig sådär. Giffe muttrade att dom säkert hade "galna-häst-sjukan" eftersom dom hoppade jämnfota och skrek men Samanta trodde nog mer på att det var fråga om "- den där himla gris-influensan !" Nog med dumheter, sa jag, och förklarade att svininfluensan bara drabbar människor ( ja varav flera är riktiga svin...) men hundarna hade svårt att fatta kopplingen mellan svin=människa. Vilken tur, lyckliga ovetande hundar ! Hästarna verkade nöjda med arrangemanget och fick, trots det lätta snöfallet, vara ute från kl 7.30 till 15. Sen in i värmen, med fleecetäcken på och mumsigt att äta. Att sitta i stallet och bara lyssna när hästarna tuggar på hö..ja det är så rogivande och mysigt...och så luktar det gott ! Våra nya vänner verkar må helt ok iaf.


Holly, vår egenuppfödda lilla Griffontjej var ju här idag och trimmades. Ja egentligen var det bara frågan om fin utställningsputs inför utställningen. Alla passade på att leka och busa med henne och hon hängde med ut i fågelhuset och matade, precis som när hon var liten valp. Hon är alltid så glad ! När husse sen kom efter jobbet för att hämta henne, såg hon så lättad och trött ut ! Husse ville gärna anmäla till StoraSthlms utställningen och jag såg hur besviken han blev när jag, tråkmånsa, var tvungen att säga att det inte var någon idé. Pälsen kommer inte att hinna växa ut till korrekt längd och struktur tills dess. Det är det som är "nackdelen" med trimhundar, all eventuell utställningsaktivitet MÅSTE planeras i god tid så att pälsen hinner bli "rätt" ! Men det är också det som är tjusningen...att få "bygga" en hund genom trimningen, sååå roligt ! Sen att hundarna tycker att det är mer eller mindre tråkigt, ja det är smällar man får ta ! Men Holly kommer igen i ringarna ibörjan på nästa år, hon är så snygg, lik sin vinstrika far. Nu ska jag lägga in en bild som jag ärligen stulit från en sida med FreePictures ! Den ska jag titta noga på så att jag har den på min näthinna strax innan jag somnar !


 

Av Gaby - 5 november 2009 12:34

  

Ovido - Quiz & Flashcards