Alla inlägg den 22 november 2009

Av Gaby - 22 november 2009 18:16

Helgen har varit helt underbar...förutom vädret. Ja i lördags sken solen från en blå himmel och vi fick lite hopp om livet där en stund men sen regnade det igen..*suck*, trist ! Mia och hennes härliga make "Kålla" kom ända från Karlskrona och hälsade på oss. Vi har ätit och druckit och pratat och haft så trevligt ! På lördagskvällen ringde Rosie och ville ha oss dit för lite fika. Givetvis åkte vi dit ett par timmar och klappade om hennes hundar, pratade häst och andra husdjur.  I helgen hade vi också tid att trimma på några av hundarna och dom blev inte så glada men destå gladare blev vi av att se hur bra det blev . Mia hade med en fin present till Samanta...ett koppel OCH halsband med diamanter på !! Samanta var alldeles hänförd..."såå fint !" ropade hon och vips blev Mia hennes nya favoritperson. Mia konstaterade ganska snabbt att Samanta var miljöskadad..."va !?" sa jag förnärmat. "-Jaaa hon tror ju hon är en Griffon !" sa Mia, med en Etnasessa på axeln. Ja det gör hon kanske..iaf så har hon anammat deras sätt att klättra och sitta på besökare...dom sitter gärna på ögonbrynet om jag säger så...hmm !

Mia hade bl.a med sig Tims bror, Pumba. Roligt att se hur dom kände igen varandra och hur lyckan blev total när Tim inbjöd till lek ! Sen följdes dom åt, dom t.o.m sov tillsammans dom här två nätterna...tätt ihop i Tims "iorfåtölj". Gulliga småkillar ! Nu i förmiddags åkte Blekingarna hem igen..oj vi saknar dom redan ! Rosie ringde och lockade med oss på en loppisrunda. Jag gjorde TVÅ fynd av finskt konstglas ! Jag betalade 220 kr för saker till ett värde av 1500...ganska nöjd med mitt sakletande är jag idag ! Flört


Kickans små valpar växer mest på bredden, tycker jag. Dom verkar nöjda med livet och Kickan har stor ansvarskänsla för dom. Hon gör allt rätt och verkar njuta av att vara en liten mamma. Bilder har skrivits ut och skickats till Farfar och Doris, där ju Kickan bodde förut. Lyckan blev stor och bilderna har numera hederplats på bokhyllan !

Våra "inneboende" hästars ägare har ny gård i sikte och snart kan dom stackars människorna samla ihop sin hästflock och börja ett nytt liv, långt ifrån där dom en gång bodde. Oj vad det ska bli skönt att slippa hästarna...Tyst..jag menar...vi sköter dom gärna i en sån här situation, ABSOLUT självklart, men det är jobbigt och tungt att ha tre stora hästar "provisoriskt". Annat vore det om vi kunde ha dom här hemma på gården. Dom härliga hästarna är i sig inte något besvär, nej dom är snälla, vackra och trygga och jag har förälskat mig handlöst i den ena...hon är så klok och underbar ! Tror nog jag ska fråga hennes ägarinna om inte jag kan få ha henne kvar...!  Skrattande

Alla hundarna sover nu gott efter helgens partajande och t.o.m lilla Samanta har fått ro i sin spralliga kropp och snusar gott i fåtöljen här intill. Ikväll kan jag själv somna gott i vetskapen av att hästarna står inne i sitt goa stall med hö att mumsa på och ren halm att sova på, hundarna fått stimulans som räcker..tja en dag extra kanske, och jag själv ska tjäna en slant på att sälja vidare mina loppisfynd ! Ute är det novembermörkt och regnandet fortsätter...




Ovido - Quiz & Flashcards