Alla inlägg den 28 november 2009

Av Gaby - 28 november 2009 23:34

Ikväll skiner månen på den blötlagda Upplandsslätten och dagen har gått i rasande fart. Till slut kom vi överens med våra kära vänner på Skorkebo Gård att äta middag tillsammans...sagt o gjort, vi packade ner den goda steken från ugnen och alla "tillbehör" och njöt av mat och trevligt sällskap hela kvällen. Lite glögg avslutade kvällen och sen hem till hundflocken. Glögg förresten..jag   glögg ! Och "årets smak" av clementin ur Blossas sortiment slår rekord, så gott !

Eftersom det var uppehåll i regnandet en stund på dagen tog vi med alla hundarna på en promenad i grannens kvighage. Kvigorna har ju för länge sen flyttat inomhus men hagen med sina stora tuvor är ett favoritställe för hundarna att springa på. Samanta hon springer 2 mil medans vi andra går 2 km....! Hon verkligen springer för att det är roligt ! Lätt och elegant hoppar hon över alla eventuella Griffoner som står i vägen och Tim försöker så gott han kan springa ifatt henne. Idag gjorde även lilla Santoz ett tappert försök att springa efter henne men ångrade sig kvickt när Samanta vände på en femöring och dundrade rakt emot honom. Lilla pyttiga Italienare...tror inte jag lämnar tillbaka honom imorgon....åh vad jag är svag för deras spröda väsen ! Det har jag varit sen jag var liten..konstigt att jag aldrig ägt nån..

När jag talade högt om mina hundnappningsplaner tyckte Tim att det var spännande...han funderade på var Santoz skulle kunna hållas gömd...hmm...tills Samanta kom med den lysande idén att han kunde bo i fågelhuset. "- Men Samanta, bara för att DU tycker det är så mysigt att vara i fågelhuset kanske inte Santoz skulle trivas där !" sa Siv förståndigt. "- Nä han e väl ingen fågelhund som jag !" svarade Samanta och Giffe-Piffe suckade högt. "- Du är ingen fågelhund utan en fågelSKÅDARhund !" sa han myndigt och den lilla Etnasessan fick nåt nytt att fundera på...vad är skillnaden ?! Sen höll Giffe med om att man kunde tro att Santoz var en fågelhund...iaf att han bara åt små, små fågelfrön..så mager och skranglig som han är ! 

Stackars lilla Italienska vinthund...han kanske inte alls vill bo här med taskmörtarna..


 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards