Alla inlägg den 7 november 2009

Av Gaby - 7 november 2009 14:01

Även denna dag är grå och mulen. Fy vad trist ! Kl 8 imorse fick hästarna mat och sen utsläpp i hagen. Nu verkar dom ganska hemmastadda, går lugnt in och ut till hagen utan att förskräckt se sig omkring efter ev. spöken, som dom gjorde första dagen. Jättefina, mysiga hästar !  Glad

Samanta fick plötsligt "second thoughts" om utställningen imorgon. Hon fick nämligen reda på skillnaden mellan inofficiell och officiell utställning. "- Blaha, va ska jag på en inofficiell utställning att göra !?" sa hon föraktfullt imorse till Tim. Jag förklarade att det är en valputställning, och just den här är ett stort årligt evenemang av Upplands kennelklubb. Det är för att Tim ska få öva lite, sa jag glatt. Tim skuttade runt och fattar inte riktigt skillnaden mellan de olika tävlingsvarianterna. "- Ja jag ska faktiskt ÖVA mig !" säger han till Samanta som bara sätter näsan i vädret och fnyser "- Barnsligt, de e vad de e !" säger hon. Giffe konstaterade helt kallt att det var ok att Samanta stannade hemma med honom och dom andra. Samanta stannade mitt i ett steg..."stanna hemma ?!" Ja lilla Etnadiva...du missar allt vad fotografer, guldkonfetti och drivor av hundgodis, heter ! Jag anmälde dig för att jag vet att du tycker det är roligt, men ok, stanna hemma du, sa jag helt kallt. Lilla Tim kanske hamnar på bild i tidningen rent av ! Tim hoppade runt och ropade  "- ja hurra !" Efter en stund kom Samanta tassande, la huvudet i mitt knä som hon brukar göra, och frågade lite försynt : " Mamma, vilken tidning ?"  Kickan som låg strax intill sa att det borde hon ju fatta.."Hundsport såklart !" Men jag vet att Samanta kollat in Emmas eftersända post där bl.a tidningen Cosmopolitan ingår...(den brukar hon titta i tillsammans med mig ! ) så jag sa att Hundsport nog inte skulle vara på plats och fota men definitivt skulle Cosmopolitan vara där ! Dom dyker upp på alla evenemang som inkluderar Divor, av alla sorter, och Guldkonfetti ! Samanta sträckte på sig och sa att hon ändrat sig..."vilken tid börjar det ?! Vi måste vara där i tid ! Jag vill inte missa en sekund ! Kom Tim, vi måste borsta pälsen !"

Giffe-Piffe höll på att skratta sig fördärvad och Griffontanterna fnissade glatt. Ja jag vet jag ljög lite där...bara en ytte-pytte-liten snövit lögn..! Skrattande


 



Av Gaby - 7 november 2009 11:12

Arabiska fullblod...det vackraste som finns..alla kategorier !

Ovido - Quiz & Flashcards