Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Svamp & bär & fästingar...

Av Gaby - 20 juli 2009 21:16

Idag tog vi en promenad i skogen. Skogen var full av blåbär ! Så gott ! Ett par dagar till så är dom klara att plockas. Kennelpojken hade, av en händelse, en påse med sig. Så vi bar hem taggsvamp och kantareller och hundarna bar med sig 9 fästingar ! Blää ! Och dom typerna delar man kudde med....brrr ! Samanta gick balansgång på ett nedfallet träd och jag fick stora darren ! Hjälp min Etnaprinsessa får inte trilla ! skrek jag och kennelpojken och Samanta tittade på varandra och undrade vad jag skrek för. Griffonerna stod runtomkring och applåderade....Samanta backade ner så fint, tog ett elegant gasellskutt och landade i den mjuka mossan där jag stod. Alla kramades och Samanta fick lova att åtminstonde inte klättra i träd när mamma är med...hmmm.

I förmiddags hade vi begravning...kattmamman Kajan avlivades idag. Hon återhämtade sig aldrig riktigt och senaste dagarna blev hon långsamt sämre. Ett mysterium. Kattungarna är ju nästan 7 veckor gamla och vi har handmatat dom sen några veckor, så dom klarar sig fint.

Valparna är riktiga små huliganer nu ! Alla stora hundar flyr fältet när dom är lösa på golvet...alla utom Siv. Hon avgudar dom och lägger upp sin mage för dom. Dom små fåntrattarna rusar dit med hopp om att hitta mjölk, men icke ! Chimmy, deras mamma, har slutat ge dom di och säger ifrån på skarpen nu när dom försöker !  Moster Siv gör sitt bästa ännu ett tag till..

Livet är hårt, puppisarna !

Jag har fått mycket positiv respons om min blogg ! Jätteroligt att den uppskattas ! Jag har lagt ner min andra blogg på nätet...hinner knappt skriva i den här ju ! Men jag ska försöka hålla igång  här....jag gillar att skriva ! Jag har en jättehärlig överraskning som jag bara väntar på att få berätta om, men jag har lovat att vara hemlig ett tag till....haha, nyfiken va ?! 


***Bild: Dagens skörd & Billie o Robin*** 

 
 
la

la

21 juli 2009 11:36

Oh vad häligt med så mycket svamp.

http://kajsakavat.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

    Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Ovido - Quiz & Flashcards