Direktlänk till inlägg 14 november 2009

Döskalle glamour ?

Av Gaby - 14 november 2009 18:41

Den här bloggen börjar väl bli lite tråkig...den handlar ju för det mesta om vad som hände IGÅR eller FÖRRGÅR. Det är väl ändå meningen att det ska vara lite nytt och inte bara gammal skåpmat..Men även denna kväll ska jag börja med "Igår"....var jag och Rosie *Midnights* och Siv *Boromir* hemma hos Carina *Chininas* och kollade in valpar. Två ljuvliga Italienarvalpar och tre sanslöst underbara, vackra, fantastiska Cirneco dell´Etnavalpar. Samantas små halvsyskon, 4 veckor gamla. Jag stålsatte mig, försökte verkligen säga till mig själv att jag INTE skulle ha en av dom...och faktiskt jag klarade av det ! Vi hade en jättetrevlig kväll med många skratt, där vi satt runt köksbordet med varsin hund i knät. Timmarna bara försvann...som vanligt när man besöker Carina och hennes familj ! Fast vi bor så nära hinner vi inte träffas oftare, typiskt tråkigt ! Men vi pratade om att sätta fart med Loure-coursing med våra Etnor så småningom, det ska bli spännande ! Jag har sett Carinas hundar in action...wow vilken fart ! Dom älskar det !


Rosie påstod att Samanta sagt till henne att hon hade tröttnat på glitter och glamour och istället ville styla sig med döskallar...va ?! sa jag och hade svårt att se Samanta i en döskalle-myspyjamas. När jag kom hem frågade jag Samanta och då sa hon att hon inte hade en aaaaning om vad Rosie dillade om. Ha ! jag visste det ! Samanta ville behålla allt glittrigt men frågade i nästa sekund om det fanns paljettdöskallar ?! Det blir det inget av med, sa jag och Samanta ryckte på axlarna och skuttade iväg med sin nya mjukis, en hund, i munnen. Vilken tur..."döskallar"....på en Etnasessa.....hur skulle det se ut ? Obestämd Kickan har inrett sin bebis-lya nu. Hon har fixat med Vetbedar, provlegat och hämtat en ny. Till slut bestämde hon sig för en av dom allra äldsta vi har, sliten och lite nött, tvättad 7899 ggr alltså mycket välanvänd. Säkert 15 år gammal ! ( Bra kvalitét ! ) Jag försökte lägga fram av dom nya, gosiga som vi köpte i somras men nej, hon ratade dom allihop. Hon låg en stund och tog igen sig men gick upp igen och hämtade en liten fleecefilt också ! Till slut låg hon som en riktig prinsessa på ärten och Siv stod bredvid och försökte förklara att valparna skulle ramla ner från kullen och slå sig fördärvade. Chimmy la sig också i diskussionen, men Kickan bara ignorerade dom och snarkade högt och demonstrativt. Tim undrade varför valparna överhuvudtaget skulle ligga i sängen..."- Ska inte dom leka med Samanta och mig ?" Samanta suckade och förklarade att först måste benen växa ut på dom ! Kickan satte sig upp. "- Benen ?! Har dom inga ben ?!" sa hon. "- Nä precis" sa Samanta. "Dom växer ut sen !" Tims ögon höll på att trilla ut när han för sitt inre försökte föreställa sig hur dom såg ut...utan ben. "- Men när växer dom ut då ?" undrade han och tittade på Samanta. "- Åhhhhhh va du e dum ! På lördagar !" sa den lilla allvetaren. Kickan tittade på mig och lugnades genast av att jag skakade på huvudet och försäkrade henne att alla valparna skulle ha alla benen på plats, direkt. Skrattande

Idag ( se..lite nytt iaf ! ) hann vi sticka iväg på loppis en stund. Rosie fyndade gamla fina ramar och jag hittade en liten figurin med nån slags "vinthundar"...med lite god vilja kan man faktiskt se två springande Etnor....eller hur ?! Sen köpte vi varsin bakelse..ja jag vet Tungan ute.... och stack hem till Rosie och fikade.En snabb titt på vår egen fina häst, Unix och sen hem i full fart för att mata och sköta om våra "foderhästar" !  Jag lovar att den där bakelsen försvann snabbt när jag satte igång att borsta rent tre stooora halvblod, som hade varit på lerbade-spa i hagen...man ska känna att man lever, så är det bara.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

    Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Ovido - Quiz & Flashcards