Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Zombievänner...

Av Gaby - 28 september 2009 11:17

Äntligen måndag ! Nä nu ska jag sluta skriva sånt...nån kan ju få uppfattning av att jag är strålande glad varenda morgon...fel ! Men...solen skiner från en härligt sommarblå himmel så det finns ju ingen egentlig anledning till att sura. Lisbeth och Janne var här i helgen. Vi gjorde en massa nyttiga saker som att stapla ved ( ! )och prata om hundar och livet. Sen åt vi tillsammans och planerade för framtida hundäventyr. Nu närmast skulle Janne sticka till världsutställningen i Bratislava med en av deras amerikanska Riesentikar. Och Lisbeth hade precis parat en Dvärgschnauzertik, så hon såg fram emot dom små. Här hemma är det lite stiltje på Griffonfronten...luften har liksom gått ur mig ! Jag har anmält Samanta till 3 utställningar framöver, hon är ju nu, ja eg. från den 9/10, som alla vet, JUNIOR, och kan gärna få börja med några cert ! Skrattande Häromdan när jag rotade i "utställningsväskan" efter en klotång slog det mig att när jag sticker iväg med Samanta bara, på utställning, ja då kan hon och jag DELA väska ! Ingen borste, ingen kam, ingen trimkniv, ingen sax ! ALLT det kan stanna hemma ! Jag packar ner hennes reg.bevis, nummerlapp och koppel i min väska ! Såååå smidigt ! 

Lilla Tim hade en toppendag igår. Han hittade nämligen 4 näbbmöss ! Döda som tur var för han tog in dom och la dom i sin säng. Jag och Kickan råkade passera sängen samtidigt och Kickan stannade och påstod att det luktade gott i Tims säng. Jag backade tillbaka och sniffade jag med...bläää vilken stank ! Jag lyfte på filten och där låg dom små liken i olika stadier av förruttnelse. Kickan tyckte att hon kunde få dom att rulla sig på men med en sträng blick från både mig och Giffe ändrade hon sig ganska omgående. Tim tjatade att han ville ha kvar sina små zombievänner men i den stunden var jag inte djurvän, och dom små  + filten hamnade i soptunnan. Katterna är hopplösa med att bära hem döingarna och ibland plockar jag av Tim flera om dagen. Hoppas inte den här trenden med att ha dom i sängen, fortsätter. Dom andra hundarna är inte så intresserade...Samanta rynkar på näsan och skriker "hjälp jag kräks !" om hon skulle råka få se en. Kickan o Chimmy o Siv rullar sig gärna på dom och går sen omkring och mallar sig, som om dom varit på taxfree och köpt varsin dyr parfym. En annan sak som inte bara mina hundar rullar sig på, har jag sett, är döda daggmaskar. Konstigt...undrar vad dom luktar ? Som nån av dofterna från Guerlain, Chanel eller Hugo Boss kanske ?  Mmm man vet ju aldrig, men hundarna brukar ju ha en något skev bild av vad som är njutbart att sniffa på....ja med våra mått mätt alltså. "- Eller hur Kickan ?!" Kickan svarade bara att hon inte förstod vad jag menade..inte ett dugg. 


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

    Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Ovido - Quiz & Flashcards