Alla inlägg den 13 september 2009

Av Gaby - 13 september 2009 19:41

Solen har nästan gått ner bakom vår stora tall när jag sitter här vid min NYA DATOR och skriver det här ! Oj  vilken skillnad man märker när man jämför den gamla med den här sprillans nya ! Allt går snabbare, skärmen är widescreen och en massa fiffiga extragrejor finns som är helt nya för mig. Lilla Sara "hittade" datorn till ett bra pris, köpte den och kom sen hit med Henrik och installerade allt och hjälpte mig att föra över alla bilder och annat nyttigt. Tack raring ! Det blev ett litet hål på sparkontot men det var ju faktiskt en efterlängtad sak som jag sparat länge till. Gladast av alla idag det är jag !

Ove och Sara hann även ta en tur i svampskogen och kom såklart hem med en massa svamp ! Sara fick med sig det mesta hem..! Eftersom våra planer om en till Etnaimport i huset, gick åt skogen har jag funderat och grunnat på hur jag ska göra. Vill ju hemskt gärna ha en till ! Jag fick ett erbjudande om en tik som jag är mycket sugen på. Samtidigt vill jag spara en valp efter Samanta i framtiden...hmm...jag får nog fundera vidare ett tag till.

Idag när Sara åkte hem tog hon med sig Tim hem för ett litet äventyr i storstaden, nåja...Gävle city iallafall,  och hundarna undrade vad som var på gång. När det stod klart att det var Tim som skulle resa bort, blev det blandade miner i flocken. Kattkusin blev ledsen, Samanta hoppade upp och ner och skrattade, Siv och Chimmy ojade sig och undrade hur DET skulle gå "- Herregud han har ju knappt sett en bil ju !" Kickan blev avundsjuk, "-Jag är ju faktiskt en cityhund ! JAG borde åka.."  Och Giffe ruskade på huvudet och muttrade att "ungen behöver lära sig." Tim själv satt på Saras arm och lyssnade med skräckblandad förtjusning...till slut bestämde han sig för att anamma Samantas förtjusning. "-Jaaaa, va kul de ska bli !" ropade han och missade naturligtvis att Samanta var så lycklig just för att hon skulle få slippa den jobbiga, efterhängsna ungen ett par dagar...Stackars lilla Tim, livets hårda skola har precis börjat... 

  


Ovido - Quiz & Flashcards