Alla inlägg den 15 september 2009

Av Gaby - 15 september 2009 21:16

   Den här dagen började med bara +5 grader...hu, snart är det vinter !  Kickan och Samanta dök in i skåpet där alla hundsaker finns när jag glömde stänga det, och rotade runt bland skålar, godispåsar, tuggisar och hittade till slut vad dom verkade leta efter: en kasse med hundKLÄDER ! Jag har en go vän som är en hejare vid symaskinen, hon har sytt en hel kollektion till sina egna hundar och utav henne har vi fått låna lite plagg för att få ideér till vinterkläder åt Samanta. Nåväl, Samanta och Kickan tyckte väl att det började bli dags för sånt. Dom ville prova ALLA och dom med paljetter eller nitar på blev snabbt favoriter. Dom trippade runt i hallen och speglade sig och allihop fnittrade ! Dom hade väl hållit på än om jag inte hejdat dom och låst in designerplaggen i skåpet igen.

Vi fick en rapport från Gävle också. Saras Tervueren Bessi hade stulit en portion fläskfilé och kantarellsås från bordet och när Sara ertappade henne pekade hon på Tim ! Stackars lilla Tim....precis som hemma ! När Samanta stulit nåt och vi letar som tokar, säger hon alltid "- De va Tim !" Sen brukar vi ju hitta det vi letar efter i Samantas egna lilla hörn i trädgården. Där gräver hon mysiga gropar att sova i och så har hon en sakgömma där...Idag när jag gick runt och plockade blommor till en bukett, passade jag på att gå dit och titta...där fanns 7 (sju!) tomma toarullar, en stövel, ett nyckelband, Kossan, en sån där repleksak och en PHLOXPLANTA !!  När jag tog upp den och ojade mig över ifall rötterna på den skulle överleva, hörde jag Samanta vända på klacken bakom mig och försvinna. Den lilla rackarungen VET precis vad som retar gallfeber på mamsingen !  Jag tog plantan till växthuset och den fick en kruka med jord och en ordentlig rotblöta. Jag har ingen aaaaning om var hon dragit upp den så jag får leta upp en ledig plätt senare. Alla andra små älsklingar satt untanför och väntade, alla utom den lilla marodören själv. Till slut hade vi ju pysslat färdigt med blommor och blader och gick in igen. På soffan, med huvudet på en kudde och en fleecefilt omkring sig låg Samanta och sov. Hon plirade lite oförstående på mig och dom andra hundarna hoppade upp i soffan och försökte få upp henne. När jag satte mig i soffan kom hon upp och la tassarna om min hals och jag kunde bara säga "- Älskade, underbara hund....jag kan köpa nya plantor...om och om och om igen..."

Samanta33  

Ovido - Quiz & Flashcards