Alla inlägg den 22 september 2009

Av Gaby - 22 september 2009 21:25

Idag kom lille Tim hem ! Oj så lycklig han blev att återse flocken och sin Kattkusin ! Siv som är en supermamma ända ut i klospetsarna, inspekterade honom noga och när hon sett till att han var oskadd av cityäventyret blev det ett väldans lekande. Samanta sprang med och lekte men hon kom på att snart blir ungen sådär efterhängsen och jobbig igen. "- Kunde han inte stannat borta liite längre ?" klagade hon men dom andra talade om att det skulle vara trevligt om SAMANTA åkte hemifrån  då och då så dom fick vila upp sig...Då talade jag om för dom att nehej då...mammas Etnaprinsessa stannar nog här !  Kickan fnittrade och påstod att HON minsann kände för att resa bort ibland, och då menade hon inte på utställning. Nej hon vill åka på semester säger hon. "- Semester ?? VAD är det ?!" frågade jag själv och dom andra hundarna i kör. Kickan briljerade och talade om att det är när man tar bussen till havet och käkar mackor på stranden. "- Aha ! Det är sånt du gjorde när du bodde hos farfar." sa Giffe och Kickan nickade.  "- Då måste alla ha bikini på sig !" sa Chimmy som nästan har bikini just nu ( nytrimmad ! ) och Samanta blev jättenyfiken.. "- VAD e de ?!"  När jag började se för min inre syn mig själv + x antal hundar, iklädda bikini, på en strand någonstans ja då "avvek" jag från ytterligare disskussioner och lät Samanta och gänget fantisera vidare för sig själva.                                       

                                                  

    *********************************************

Jag har en ung släkting som  har en stor öppenhet för det som andra kallar andar och kanske spöken. Hon ser saker som hänt tidigare och saker som ännu inte hänt. Nu börjar hennes mycket unga lilla dotter visa att även hon ser saker. Hon talar med osynliga varelser och pekar och berättar sen för sin mamma om sina upplevelser. Är det inte fantastiskt ?! Är dessa barn verkligen nästa steg i människans utveckling ?  Är det så att för varje generation lär sig människan att använda mer av sin hjärna ? Vi har hela tiden kallat den lilla flickan för gudasänd...och jisses, det är hon verkligen !

Här i huset "spökar" det också. Inget otäckt alls, bara några som vill visa att dom finns här. Jag är aldrig rädd men Ove har haft svårt att tro på mig, fräckt va ?! Tills han en kväll själv var med om nåt oförklarligt. Han försökte verkligen finna en logisk förklaring men fick till slut ge sig. Sen en kväll hände en annan sak som t.o.m han själv häpnade över ! Nu vet han inte riktigt vad han ska tro...jag brukar säga att man inte måste hitta en förklaring för allt, låt det bara hända och njut av upplevelsen !

Ja vi besökte ju Rommetravet igår... Rosies kompis startade sitt kallblod och den var vi ju givetvis tvungna att spela på ! Han vann ! Vi vann ! 1300 kr var för satsade 50 ! Så vi åkte hem med sammanlagt 1580 kr ! Då gjorde det ingenting att vi hade köpt borstar och andra bra-å-ha grejor till vår lilla häst, i den stora hästsportbutiken som finns där, för sisådär 400 kr....det  blev som gratis ju !  Hurra va bra !

Ovido - Quiz & Flashcards