Alla inlägg den 17 september 2009

Av Gaby - 17 september 2009 00:35

Eftersom det redan hunnit bli torsdag när jag skriver det här får jag väl berätta om det som hände igår....fast det känns som alldeles nyss, hmm...

Vi besökte Gerth-Ove Karlsson och hans hästar på stuteri Tabac för att tillsammans med vår vän Rosie, välja ut vår lilla kallblodstravare ! Vi spenderade åtskilliga timmar där, tittade och funderade och babblade hästar och trav. Superkul !  Tillsammans med Rosie och med goda råd från hennes vän Gerth-Ove bestämdes till slut att ett litet hingstföl skulle bli vår !  Han ska ägas av Rosie och oss tillsammans och bo i hennes lilla mysiga stall, tillsammans med två andra kallblodstravare .  En som är lycklig nu är Ove....han har haft travhästar tidigare men det är över 10 år sen sist. Hans glädje och förväntan över den här lilla hästen är så stor och det är honom väl förunnat ! Ove är egentligen en riktig hästkarl och travet ligger honom varmt om hjärtat. Det ska verkligen bli roligt att se vad det blir av den här lilla krabaten ! Fortsättning följer.....

Griffonerna har som vanligt hållit sig lugna och "tama" idag medan Samanta ägnat sig åt trädgårdsjobb igen. Jag hade lagt ut en säck med rosjord för en senkommen tanke på att plantera en klängros som jag nästan glömt bort.

Så igår em när vi skulle gå till bilen för att åka till fölet fick jag se vad den lilla Etnasessan gjort...hon hade slitit bort hela ovansida av säcken, rivit den till confetti och bearbetat jorden inuti med en massa kraft och eneri, vad det verkade. Senare när vi kom hem igen frågade jag Samanta om jordsäcken. Hon berättade för dom andra hundarna om hur bra det var för jorden att den luckrades upp. Giffe påpekade att det väl ändå gällde jord som redan ligger i rabatten. Samanta började berätta hur dom gjorde med jorden i rabatterna i hennes ras hemland, men alla slutade lyssna och gick och la sig igen. Stackars Samanta, inte lätt att bara vara en hundunge men ändå vilja veta/kunna allt ! Idag ska jag berätta för dom att nu hör en häst till familjen också...och sen ska jag plantera den där rosen i det som finns kvar av den fina jorden...! Åh vad fint det ska bli ! Bara den får växa där ifred för den lilla trädgårdsdesignern som också bor här...hmmm..!


Urdol Tabac  


Ovido - Quiz & Flashcards