Alla inlägg den 11 september 2009

Av Gaby - 11 september 2009 21:05

Den här soliga sensommardagen packade jag och Samanta in oss i bilen för att hälsa på i huset där hon föddes. Samanta var liiite upprörd över att vi skulle åka den röda bilen, den utan burar ! Den med baksäte...bara ! "- Hallå Mamma de e faktiskt farligt !" klagade hon och kunde inte komma på riktigt HUR hon skulle sitta. Hon trixade och donade och satte sig till slut på GOLVET ! Ja det gick ju det med..

 På Chininas kennel finns det tre Etnaflickor, lillasyster Fia, mamma Saga och en avlägsen släkting, Sicilly. Samanta kallar henne "moster" och jag är djurvän nog att inte ta ur henne den villfarelsen, utan tänker "- Va gör väl de om hundra år !" Det blev livat kan jag lova när vi kom...Rottweilern Gizza, som är som en stor bumbibjörn, satte sig på mina fötter som vanligt, för att vara säker på att få lite uppmärksamhet, hon också. Etnorna hade racelopp på gräsmattan, ivrigt påhejade av ett gäng smågluttar, Chihuahuor ! Drottningmodern själv, Saga, talade om att hon minsann var dräktig och INTE alls tänkte flänga omkring som en annan vildhund. Hon la sig i trädgårdssoffan på altanen med frambenen i kors och övervakade allsmäktigt vad som hände. Inne i valprummet bodde det två rara änglar...Tiny och Tofee. Pyttesmå Italienska vinthundsvalpar, så osannolikt söta ! När vi fikade satt dom två Etnasessorna och skvallrade och fnissade. Dom är så olika fast dom är systrar !

Väl i bilen igen på väg hem trodde jag Samanta skulle somna tvärt, men hon satt i baksätet med en tänkande min och tittade ut genom fönstret. "- Det är väl ok att sitta där Samanta ?" frågade jag och kikade på henne i backspegeln. "- Ok ?! De här e rena lyxen ju !" sa Samanta och tryckte nosen mot rutan. "- Helt perfekt..."

Ovido - Quiz & Flashcards