Alla inlägg den 18 september 2009

Av Gaby - 18 september 2009 08:58

Fredag...lite krispigt kallt i luften när jag släppte ut hundarna imorse. Det var meningen att vi skulle åka till en Griffonträff imorgon, anordnad av Griffonklubben, men som vanligt har det kört ihop sig med andra aktiviteter. Vi ses en annan gång !

Rosie ringde mig igår och vi pratade om vår lilla häst. Rosie hade haft Gerth-Ove hästuppfödare på besök och talat om att vi minsann vill byta namn på den lilla stjärnan. Gerth-Ove hade inget emot det men påstod att det var det vackraste namnet av alla i årskullen..ok...! Så Rosie och jag har suttit och spånat om namn, inte lätt när det helst ska börja med bokstaven U och definitivt inte vara på utrikiska. Egentligen spelar det ju ingen roll vad han heter...bara han springer fort som attan ! På söndag ska vi ut i skogarna kring Rosies gård och plocka svamp, det är ju rena meditationen så DÅ kan vi säkert slå våra kloka huvuden ihop  och komma på ett namn. 

Hundarna blev ju inte så värst imponerade över att en häst, ja iaf en HALV häst, numera hör till familjen.

"- Häst ??" sa Samanta och såg sig omkring. Giffe pekade åt hästhagen till som ligger här bredvid..."såna där !" sa han. Kickan blev förskräckt, "en sån där stooor !?"  Samanta påpekade genast att den inte var sååå himla stor...det var ju bara en HALV häst ! Siv och dom andra griffontanterna fick skrattanfall och Giffe-Piffe bara stönade.

Meningen är ju att den ska springa snabbt och vinna springtävlingar sa han ,klok som han är, och hoppades  att dom andra skulle fatta. Kickan fattade..."Då kan Samanta vara med ! Hon springer jättefort !" Samanta hoppade upp och ner och skrek "- Jaaaa jag kan vara med !" Giffe tyckte att nu fick det vara nog med trams, han skulle förklara allt senare, efter sin kontrollrunda här på gården. Dom andra hängde på och jag satt kvar på trädgårdsbordets kant och förundrades över hur lätt man kan förlora sig i hundarnas små samtal. Vilken fantasi ! sa jag högt och Ove som just kom förbi med en skottkärra full av trädgårds"skräp" tittade på mig och sa helt lugnt :

" Hos dig eller hos hundarna ?"

 

Ovido - Quiz & Flashcards