Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

Nio busiga hundar.

Av Gaby - 26 juni 2009 19:34

Idag har vi haft storfrämmande ! Carina, Chininas kennel, kom med Samantas syster Fia och sin vackra Italienska vinthund Twiggy. Jag har grannens hundar här över helgen..Santos, Italienare och Snappy, Chinese crested. Så hundflocken utökades markant över dagen ! Lilla Santos blev överlycklig när han såg Twiggy ! Ja inte bara överlycklig...DÖkär ! Visst är det härligt att se när hundar träffar individer av sin egen ras...dom blir så glada ! Vädret har varit strålande och Carina och jag smaskade på en ananaspaj med jordgubbar och grädde till garnityr. Nyttigt ? Jaaa då...frukt och bär vet du ! Vi satt under äppelträdet och hundarna ömsom sprang eller låg utsträckta i skuggan. Vi pratade om att sommaren, ja det var livet ! Kanske man rentav skulle flytta söderut ? Carina gillar Italien men jag skulle nog dra till Spanien. Bergis skulle man sen sitta där och sakna adventsljusen i fönstren en kall vinternatt !

Valparna frodas...ja iaf tre tjocka tjejer ! Lillpojken, vår "Pellehund", är fortfarande pytteliten, men äter och går upp i vikt. Han sitter och morrar åt sina syrror som inte tar nån hänsyn alls utan bara traskar över honom. Då blir han ännu argare och lägger sig vid mammas tutte och klurar ut hur han ska hämnas..."-när jag blir stor..vänta bara!"

Idag talade jag i telefon med en trevlig kvinna som är valpspekulant. Hon hade hundar i huset redan och sånt känns alltid tryggt....då vet hon hur det är....jag menar, det finns faktiskt människor därute som kan ta hand om valpar MINST lika bra som jag.....nästan...tror jag.....!


 
 
Ingegerd

Ingegerd

28 juni 2009 08:54

Gaby det är med stort nöje jag läser din blogg varje dag.

http://www.lissljuvas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

    Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Ovido - Quiz & Flashcards