Alla inlägg den 20 juni 2009

Av Gaby - 20 juni 2009 19:53

Jaha så har årets Midsommarhelg avverkats ! Denna gång hade alla släktingar och vänner som vanligtvis brukar fira den här, avisats vänligt men bestämt. Chimmy vaktar nämligen sina små VÄLDIGT noga ! Och hundarna är viktigast av allt här i världen...eller hur ?! Nåja...dom hade säkert trevligt ändå....fast naturligtvis inte LIKA kul som det brukar vara här på Rosenhill ! Vi ses nästa år !

Samanta har nog tänkt sig att söka jobbet som valp- och kattunge nanny. Hon är mycket intresserad... studerar noga hur dom hanteras av sina mammor. Sen när dom små väl springer omkring får väl jag springa efter Samanta och studera hur HON behandlar dom ! Den dagen, den sorgen..!

Idag har den lilla , ovan nämnda, Prinsessan följt efter mig i trädgården. Inget konstigt med det, tills jag upptäckte att hon gick tillbaka till stället där jag nyss varit, efter en liten stund. . Hmm....jag smög efter.....då står den lilla apan...eh, jag menar Prinsessan, och DRAR upp det jag nyss planterat ! "-VAD gör du ?!"....hon bara tittade på mig med en omsorgsfullt "uppfödd" verbenaplanta i munnen...."- mamma kolla vilket ogräs !" Som sagt, I LOVE HER DEARLY !

Jag vet inte om Griffonerna är klokare eller dummare men dom har aldrig gjort sånt...faktiskt ! Dom bara kollar på Samanta och suckar.....

Nästa vecka flyttar det hit en "ny" hund. P.g.a sjukdom kommer en av våra valpar från förra året, tillbaka för att bo här. Hon har bott hos Farfar sen hon var 8 veckor men varit här ganska ofta, så det är inga konstigheter med att ha henne här ! Ska bli riktigt kul faktiskt !

Tänkte anmäla 3 hundar till SKKs utställning i Köping...men jag fick hicka när jag insåg vad 3 anmälningsavgifter kostar....! I bästa fall blir det 2 anmälda härifrån ! Ikväll ska min lilla Etnaprinsessa verkligen få en STOR ärta under sin sköna kudde, att sova på....nåt straff ska det väl ändå vara på såna busigheter...eller ?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards