Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Gaby - 25 juni 2009 13:32

Hundar ligger runt omkring mig och försöker komma ifrån solen idag. Det är sååå jättevarmt ! Sara har varit här med sina hundar, och båda har tjock päls...gosigt att krama, tycker Samanta, men dom hade nog gärna varit nakenhundar idag. Farfars hund, "Kickan", känner sig som hemma och gör som dom andra....följer mig som skuggor. Jag behöver aldrig hålla reda på var dom är, dom håller redan på mig. Mycket bra tycker jag ! Samanta är också vädigt mammig men självständig nog att själv lämna flocken och gå in och  lägga sig på sin kudde i soffan. Så där har det hänt att JAG fått gå runt och leta efter henne. Igår t.ex satt jag ute under äppelträdet och trimmade. Som vanligt, alla Griffoner kring fötterna....men Samanta saknades. Jag smög in i uterummet och kollade den soffan först...jodå där låg hon utsträckt och sov så gott ! En riktig livsnjutare ! När hon ska bädda till sin stora kudde, 1,5x1 m., hoppar hon på den...jämnfota ! Det ser helfestligt ut ! Sara skrattade och sa att jag måste filma det nån gång och lägga ut på youtube. Som sagt, något liknande i hundväg har sällan skådats !

Chimmys valpar börjar bli rörliga nu. Dom morrar och leker så smått med varandra. Chimmy har fullt upp med busungarna....vänta bara....förra kullen hade hon EN valp och tyckte den var jobbig ! Men Giffe tar sig nog an plastpapparollen. Han brukar leka med valpar och är mycket duktig på att vakta dom. Nåde den som busar för hårdhänt med småvalpar ! Giffe tar sin roll som vakthund på största allvar. Han nästan vallar dom runt i trädgården och ser till att ingen katt eller annat knytt stör dom på sin upptäcksfärd. Det är rörande att se !

Idag har jag passat på att fotografera växter i trädgården, när solen skiner så fint och så många sorter blommar. Pionerna börjar slå ut så smått och flera rosknoppar har inventerats av mig och flocken. Kennelpojken fick i uppdrag att börja göra iordning ett boställe för sin fina födelsedagspresent...en Påfågeltupp ! Några rara vänner gav honom den till hans stora förtjusning ! Nåja....."stor" förtjusnig var väl att ta i ! Men det var länge sen det bodde Påfåglar på gården och dom pryder verkligen sin plats ! Men hallå !?  EN påfågel....?? Man måste ju ha en hona till den tjusiga tuppen ! Hmmm....undrar vad JAG ska önska mig i födelsedagspresent ?!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards