Alla inlägg den 30 juni 2009

Av Gaby - 30 juni 2009 21:41

Äntligen har jag fått till det med fotograferingen av valparna ! Passade på när dom hade ätit och var lite stillsamma. Dom knatade runt och viftade på sina små svansar, jättespända på att se sig om i världen utanför valphagen.

Dom är så rara ! Jag tog några bilder på lilla hanen, Robin, när Ove håller honom i sin hand. Där fick han plats precis. Han är så liten !

Solen har ju stekt oss idag lika mycket som igår. Alla djuren försöker hålla sig i skuggan, men både höns och duvor kan lägga sig i solen, sträcka ut ena vingen och njuta !

Idag fick Samanta en frisbee....en lurvig....med pip i ! Hon har sprungit hela eftermiddagen och kvällen och slängt  med den. Griffonerna var måttligt roade TILLS dom hörde att den pep ! Wow vilken rolig grej ! Men Samanta visade sina akrobatiska talanger i sina försök att hålla den för sig själv. Jag tror det är den andra ( 2dra ) hundleksak jag köpt i hela mitt liv....hundarna har en drös med grejor, men allihop har dom fått i present. Mina Griffoner leker helst med varandra och inte med fåniga leksaker !

Carina ringde och frågade om jag kunde ha halva hennes hundflock ett dygn nu i helgen. "- Ja, va kul !" sa jag men hon trodde inte på mig ! Snälla rara Carina....borde du veta vid det här laget....jag ÄLSKAR hundar !  Jag kanske behåller allihop.....vad glad Ove ska bli när Gizza, Rottweiler, också vill sova i sängen !


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards