Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Gaby - 23 juni 2009 11:44

Nu är det äntligen sommar igen ! Det växer så det hörs, i trädgården och hundarna njuter för fulla muggar. Samanta ligger gärna på trappan, mitt i solen, och nynnar på en sång..."- jag längtar till Italien...hmmm ". Giffe talade om för henne att det verkligen inte behövdes att längta dit...det är ju varmt här. "- inte tillräckligt !" sa Samanta och vände andra sidan till.

Siv har fullt sjå med att vakta kattungarna. Tänk om dom rymmer ? När jag tar upp en liten unge åt henne att nosa på ser hon så rolig ut ! Hon spärrar upp sina stora, runda ögon så mycket att ögonvitorna syns runt om ! Hon är en väldigt "mammig" hund som gärna skulle ha valpar jämt...kycklingarna, som springer omkring och piper, skulle hon också gärna ta sig an. Lilla Siv...mammas alldeles extra speciella lilla vän !

Valparna mår bra men den lilla hanen, som varit minst hela tiden, blir lite undanskuffad av sina , något, marshmallowliknande systrar. Jag har gått upp dygnet runt och lagt till honom lite extra och snart kan dom börja äta fast föda, så det ska väl ordna sig med den saken. Veterinärskan kollade honom och hittar inget fel så han är väl bara en liten en !

Kennelpojken fyller år idag....undrar vad han ska få i present ...?

Men ...jag kom precis på den perfekta presenten ! Och det är en nyttig sak....nåt som han behöver ! Och det är väl såna presenter man ska ge bort, eller hur ? Sagt och gjort, idag är det jag som startar upp den röda bilen, styr kosan mot stan och köper en ny, fin, blank Bajsplockarspade !

Tror du man kan få den inslagen...?!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards