Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Gaby - 28 juni 2009 23:21

Idag har jag fotograferat mina 4 valpar ! Dom är så söta ! Jag tog väl 20 bilder på varje valp....INGET blev bra ! Dom är så busiga och totalt omöjliga att tämja ! Den ena tiken, nr 1, har ett härligt humör...mycket egen vilja i den lilla kroppen ! Pellevalpen, som numera heter Robin, är pigg, lekfull och medveten om omvärlden...men fortfarande liten till växten. När han hör min röst viftar han jättemycket på sin lilla svans...så bedårande söt !

Idag var det meningen att jag skulle trimma, men både jag och hundarna "slapp" den proceduren. Det var bara att hålla sig i stillhet i skuggan idag.   + 30 grader ! Vi har alternerat ...under stora äppelträdet, under lilla äppelträdet, under stora körsbärsträdet, under bordet....ja jag låg inte under bordet. Inte en enda gång faktiskt ! Samanta grävde sig en härligt sval håla alldeles intill häcken. Sen sprang hon och slängde sig i den ena dammen, tillbaka och grävde mer...och sen kom Mormor på besök ! Hurra, sa Samanta och gjorde som hon brukar...kramades ! Mormor blev förskräckt "- HUR kan hon ha leriga tassar i den här torkan ?!?!"

Hmm ja, tänkte jag, är det nån som kan åstadkomma det, så är det väl min alldeles speciella lilla Etna...!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards