Direktlänk till inlägg 22 juni 2009

Gasa, växla, ratta bilen...också motion !

Av Gaby - 22 juni 2009 09:32

Vilken härlig måndag ! En räv skrek utanför fönstret imorse och både jag och hundarna var beredda att rusa ut och dra den i svansen....ja för att få tyst på den.....men eftersom solen sken blev vi kvickt på strålande humör och lät den stackars rävkraken vara. Jo vi är faktiskt djurvänner !

Valparna är så söta nu ! Ögon som plirar och fundersamt tittar på oss när vi gullar med dom....små, små tassar och ben som ännu inte bär den förhållandevis jättestora kroppen och runda magen ! Apropå stor mage....igår blev det av olika anledningar en sen middag här, både för folk och fä. Samanta smaskade i sig sin portion och tog sen sikte på Giffes, som är näst störst. Giffe hade tagit två tuggar och bestämde sen att det var äcklig mat ( det är samma varje dag ! ) och gick ifrån sin skål. Samanta är i växande ålder så jag brukar låta henne äta så mycket hon kan. Det brukar bli några tuggor extra ur det som Giffe ratar. Igår blev hon ganska mätt, fort. MEN katten Calippo erbjöd sig att äta upp resten av Giffes mat...NÄHÄ, sa Samanta ! Hon vaktade skålen och pinade i sig mat trots att hon var mätt...till slut tänkte jag att jag måste hejda frosseriet. Samanta dog hellre än lät Calippo få maten ! Och jag nästan dog när jag såg Samantas mage ! Hahahaha ! Jag som sett i mina dagdrömmar, en dräktig Etnatik, fick en vision av framtiden ! Vilken mage ! Bildbevis redovisas här.

Idag ska hundarna och jag sticka till granngården, ja inte företaget utan just...GRANNgården, och ta en lång skogspromenad i sällskap med hundarna där. Funderar på om vi ska gå, åka bil, cykla....det är 1,5 km dit. Nä hundarna ser lite loja ut och så gillar dom SÅ mycket att åka bil, så det får det bli ! Motionera ? Otäckt ord ...räcker det inte med att vara djurvän ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

    Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Ovido - Quiz & Flashcards