Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Stora, varma hjärtan !

Av Gaby - 28 december 2009 21:50

Igår hade vi kärt besök...först hördes en försiktig knackning på dörren och där stod Jussi & Eva med sin Griffonpojke "Tsaren", född här hemma för 2 år sen ! Som vanligt hade dom en tårta "under armen" och vi fikade och pratade om hundar och travhästar och det bestämdes att Tsaren skulle vara här, som han brukar, vid husses och mattes lååånga semester i varmare land. Vilka underbara människor   ...bättre valpköpare kan man knappast hitta, så helt igenom godhjärtade djurälskare !

Senare på dagen kom Ewa, Arne och Ewas lilla Mor...en liten dam på 90 år.

Dom skulle kolla in valparna och jag tror dom gillade dom...! Alla hundarna uppförde sig bra, ingen gjorde bort varken sig själv, kennelpojken eller mig...hmm.   

Vi hade en mycket trevlig eftermiddag med härliga människor som jag ganska snart kände ett varmt hjärta för ! Vilken hund som helst skulle få ett toppenliv hos dom ! Eftersom familjen reser mycket kors och tvärs här i världen, skulle dom ta sig en ordentlig funderare NÄR det skulle passa att införliva en hund. Att dom skulle ha just en Griffon verkade dom säkra på iaf ! Bra beslut så långt !  Samanta gjorde sitt bästa för att smila in sig hos blivande Husse Arne och han tyckte nog att hon var ganska fin men blivande Matte Ewa hade bara ögon för Griffonerna...  

När alla hade åkt igen hade Samanta och Tim en pratstund om vad DOM skulle göra om det kommer nån och vill köpa just DOM av "alla" som finns att välja på..Tim tyckte nog det skulle vara spännande men när Siv påtalade att det faktiskt innebar att han aldrig mer skulle sova i sin Ior-fåtölj, ändrade han sig och sa att det kanske skulle vara bäst att "inte sälja sig !" Samanta frågade om hon kunde få välja lite glittrigare tapeter till sitt nya hem, ifallatt nu nån skulle komma och vilja köpa just henne. "- Du bara tänker på glamour !" sa Kickan och gick för att sköta sina små döttrar. Jag talade om för samtliga fyrbenta familjemedlemmar att om det någonsin skulle komma på tal att sälja nån av dom, av nån konstig anledning, skulle jag tala om det i gooood tid...och att några av dom var fullständigt uteslutna från en eventuell försäljning. Genast satte sig Tim och Samanta ner, pekade på varandra och nickade så belåtet....     


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

    Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Ovido - Quiz & Flashcards