Alla inlägg den 1 december 2009

Av Gaby - 1 december 2009 14:50

Igår hade vi ordnat hundvakt och åkte till Stockholm. Kennelpojken skulle besöka sin favoritkompis där på Drottninggatan.....  ..tandläkaren ! Nåväl det gick smidigt och fort och blev inte så dyrt denna gång ! Jag själv passade på att gå en sväng på stan...jag älskar Drottninggatan...vilka otroliga människar man möter där ! Konstiga, annorlunda, roliga och helt vanliga...facinerande. En ung kvinna kom emot mig i den snyggaste jacka jag sett...svart sammet med snygg bård i guldbroderier och jag hörde mig själv säga "Guuud vilken snygg jacka !". "Tack !" sa hon glatt, "jag har köpt den i London !" och jag ville springa efter och fråga : vilken gata ? Vilken affär ?!...men det gjorde jag ju inte...  När jag hade snirklat mig runt på Hötorget ringde den stackars tandpatienten Ove och vi träffade på Sergels Torg. Där var det nån sort marknad med mat och delikatesser från all världens länder ! Jag hittade ost med brännässla i som jag smakade en gång i Tyskland för 117 år sen och inte smakat sen dess. Dyyyyr men en liten bit slank ner i kassen...sen hittade vi ett tält med Engelsk fudge i olika smaker ! Min stooora last här i livet är ju, som alla mina vänner vet, godis   ! Inte nyttigt för någon och i synnerhet inte för mig ! Men, men.. lite fudge och en stor härlig engelsk porlinstillbringare följde med hem.

När vi kom hem ville alla smaka på godiset men där blev det stopp...näe det ska jag ha själv, sa jag och alla fyrfota familjemedlemmar såg med häpnad på när jag "gömde" den fina papperspåsen med godiset i, långt in i ett skåp. "- NÄR ska du äta upp det där då !?" undrade Kickan lite stött. "- Jag ska smaska på det när alla sover !" sa jag glatt. Samanta tittade på Tim och sa "-Ikväll är det vi som sover med ett öga öppet !" Tim såg fundersam ut.."- Hurdå ?!" sa han. Siv och Chimmy fnissade och Samanta bestämde att det kanske var enklare för Tim att sova med ett ÖRA öppet...."- Jag e ju bara en valp så mina öron e ju inte öppna än !" sa den lilla kloka hunden. Samanta sa "- Åhhhhhh vad du e dum ! Men ok då får du vara vaken HELA natten !" Tim accepterade sitt uppdrag och jag visste att dom snart, mycket snart, skulle ha glömt bort min hemliga godisgömma...*fniss*!  


 


 

   

Ovido - Quiz & Flashcards