Alla inlägg den 5 december 2009

Av Gaby - 5 december 2009 23:22

  När dessa rutor ska skrapas kommer svordomarna flöda....tror jag ! Vad tror du ?!

Av Gaby - 5 december 2009 19:41

Idag hämtades hästarna och vi har fr.o.m nu chans att ha lite sovmorgon ibland..härligt !

Idag blir valparna 3 veckor och är så söta...det märks, allra helst på den ena, att hörseln börjar funka. Hon reagerade på ljud idag och följde mig med blicken när jag försökte fota henne. Vilka underverk ! Samanta och Tim väntar otåligt på att dom ska skutta ut ur sin säng och springa med dom i trädgården. Supermamman Siv försöker förklara att det inte kommer att hända...inte än på länge iaf, men Samanta bara fnyser och blinkar åt Tim. "- Ha ! Dom ska få se !" Jag bara bävar...det blir till att vaka över dom små som en hönsmamma igen. Inte för att dom gör dom illa med flit, nej givetvis inte...utan för att hejda alltför vilda lekar.

Igår var kennelpojken och jag en tur till Uppsala för att titta efter en liten bil igen..inte lätt. Den ska vara liten och billig i drift och samtidigt få plats med några hundar + utrustning för en utställningstripp. Vi provkörde faktiskt en bil som vi hade fått tips om...en Kia. Nej tack. Vi stannade till vid ett ställe där det såldes en verklig lågbudgetbil, Dacia. Jag lovar...då skrattade vi högt ! Det märktes att den var billig, extremt billig, kan man säga ! Plast, plast, plast ! Trodde dörrhandtaget i tunn hårdplast, skulle spricka när jag tog i det. Det var ju minusgrader...hallå..då vet vi ju alla hur plast reagerar...! Vi diskuterade livligt alla bilar vi sett och den Ove fastnade för var en Citroen. Snygg bil men...nja. Vi får välan se vad vi kan enas om. När en bilförsäljare försynt frågade vad för sorts last vi skulle köra i den tilltänkta bilen och jag började rabbla...ja då pekade han raskt på en Jeep ! Mmm, om du håller med bensinkort så visst...gärna för mig !  Sen skrattade jag rått ( eller som en häxa, som mina brorsbarn så snällt säger..) och han funderade på vad det var för en lantlolla med dräng han hade släppt in i "sin" fina bilbutik. Han hade iaf en bil som gjorde mig lite sugen...en Jaguar, en combi ! Aldrig sett förut men mycket snygg ! Säkert inte ett dugg ekonomiskt men hallå...en Jagga att köra omkring i vore inte dumt !   

Hundarna lyssnade på våra funderingar vid kvällsfikat och Giffe-Piffe tyckte nog att en bil vars märke hette "Jaguar" lät som en ståndsmässig bil att glida omkring i. Siv och dom andra tanterna sa att dom inte brydde sig så mycket...vi åker ju inte bil så mycket längre...Stackarna ! tänkte jag och bestämde raskt att det skulle bli mer av den varan, dom tycker nämligen det är jättekul ! Det gillar nog dom flesta hundar, tror jag. Samanta hade sett en häftig cykel på TV..."-Den mullrade mycket och va jätteblank !" sa hon och Tim blev genast nyfiken. "- Snälla mamma, en sån kan vi ha ?!" sa den lilla knallhatten entusiastiskt. Samanta rev sig i håret och funderade på vad cykeln hette, medan alla intresserat gnagde på sina kex. Till slut kom hon på det : "- Sony-Eriksson !" ropade hon. Alla gapflabbade.."-.det heter ju mobilen !" skrek alla i kör. "- Jag tror hon menar Harley-Davidson !" sa kennelpojken och Samanta nickade. Alla gapflabbade igen och jag kunde se oss, med sidovagn givetvis, på väg till hundutställningen i Jönköping nästa sommar....Samanta och jag med nyinköpta silkessjalar om håret....Triple 2010, here we come !    


       

Ovido - Quiz & Flashcards