Alla inlägg den 7 december 2009

Av Gaby - 7 december 2009 19:11

Idag har vi haft en bil-letardag ! Kul ?! Nja... jag hittade en bil som jag tyckte passade bra...faktiskt släkt med Jaguaren jag hittade härom dagen. Den var blå, blank och med en jättestor motor. Ove stod bredvid och fnös åt mina fantasier, han är praktiskt lagd, och han tänkte på lastutrymmen och bensinräkningen. Sen konstaterade han torrt att det ju var en CAB ! Inge bra för små hundögon att åka i blåsten, sa han och gick sin väg för att kolla in nåt annat. Jag dröjde mig kvar och var till slut tvungen att kolla in prislappen...hmm det VAR en Jaguar....och den kostade *hick* 995.000 kr...  niohundranittiofemtusenkronor...jag var tvungen att kolla en gång till, japp det var rätt ! Jag böjde mig fram för att kolla in månadsavgiften, om man nu inte har pengarna cash alltså, det var 14.870 kr nånting...minns inte riktigt det liksom snurrade till lite just då ! Jag var tvungen att lägga handen på bilen för en sån dyrbar bil har jag aldrig sett ! Om inte Ove kommit och dragit mig därifrån hade jag väl stått där än...jag hade iaf besinningen att fotografera den undersköna skapelsen innan vi åkte vidare till nästa ställe.


  På nästa ställe i Västerås sprang vi runt och kollade in bilarna i hallen. Alla var blanka och fina och hade prislappar med måååånga siffror...."-Kan vi inte ha en bil med fin färg ?!" undrade jag med den blå Jaggan i färskt minne. Men Ove påminde mig om en fras som används i hundvärlden.." Good dog, any colour !" och det var ju så sant. Bilens FÄRG är ju verkligen inte första prioritet ! Den ska vara liten( gärna en combi eller iaf halvcombi !) bensinsnål, bättre beg.,dragkrok, billig skatt & försäkring, smidig och pigg......och vi gick runt en stor 7 sitsig bil och där stod den plötsligt ! En liten, snygg BLÅ bil med allt det vi sökte ! Och till ett pris vi hade råd med ! Vilken fullträff !     Vi tog ut den lilla blå på en provtur och kände direkt att det här var vår bil ! Oj vad många olika märken vi har kollat in och provkört, men just det här märket har vi fattat tycke för tidigare.  Sagt o gjort, nästa vecka hämtar vi hem den "nya" fina bilen ! Alla nöjda och glada !


 

Sen att Samanta hellre hade åkt cab...och jag med för den delen, tja det får väl vänta tills lilla Unix sprungit in några miljoner på travbanorna runt om i Sverige. Den som väntar på nåt gott......!    

Av Gaby - 7 december 2009 16:24

Tänk dessa vackra män...tiden har hunnit ikapp dom också....! Mickey Rourke, min hjälte, så gammal han blivit ! Bara att räkna åren för att inse att jag också blivit äldre..INTE gammal, bara lite äldre !   



 

   

Ovido - Quiz & Flashcards