Direktlänk till inlägg 25 december 2009

Rara valpar och busiga valpvakter...!

Av Gaby - 25 december 2009 22:27

Så gick även detta års Julafton förbi ! Skönt ! Vi var på en härlig fest med släktingarna med lagom mycket supergod mat,massor av julklappar och många glada skratt !  En mycket lyckad kväll ! Släktens allra yngsta, Fanny 2 år fick såklart mest julklappar...bl.a fick hon ett par klackskor som hon trippade runt i hela kvällen. Något för stora men alldeles bedårande på det lilla flickebarnet..! Tomten tyckte hon inte om och vinkade glatt HEJDÅ när han deklarerade att han skulle gå vidare till grannhuset. Vi lyckades få igång Skype också så t.o.m Emma ändaborta där i Indien, kunde vara med oss en stund ! Helt fantastiskt ! Lilla Emma, vad det var roligt att se dig !    

 

   


Valparna börjar nu bli 6 veckor gamla. Som alla valpar i den åldern är dom fulla av bus och aktiva små tassar som för det mesta bara vill springa ! Dom äter sin mat som dom ska och jag ska snart skicka in registreringsansökan så dom får sina stamtavlor och reg.bevis.  Som det verkar i nuläget så behåller vi Pixi här hemma...hmmm vi får se, jag har ändrat mig förr ! Samanta och Tim är perfekta små valpvakter. Dom leker med dom och visar dom trix och tips på hur man kan göra busigheter..ja jag antar det iaf. Dom ligger allihop i en Biabädd och viskar och så blir det alldeles tyst när jag försöker lista ut vad dom pysslar med. Tim låtsas sova och Samanta får plötsligt klåda under en tass eller nåt, misstänkt..! Men valparna myser och så länge dom har det bra låter jag dom hållas.  Jag har ju en kamera som bara är ca 1 år gammal, jag har varit nöjd med den och jag använder den mycket. Jag har hela tiden sagt att en sån liten kompaktkamera passar mig precis, men nu...jag har nog "växt ifrån" en sån enkel kamera ! Jag vill ha en mer avancerad utan att behöva köpa en systemkamera för många tusenlappar. Dessutom tycker jag dom är för stora och klumpiga, jag vill ha en smidig som jag kan fortsätta att ha med mig "jämt". Så fiffigt då att det nu är mellandagsrea i ALLA dom stora elektronikbutikerna ! Så imorgon ska vi ut till den stora staden och kolla runt lite...om det inte blir snöstorm förstås....tyckte den elaka väderkvinnan på TVn sa nåt om det....grrr ! Inge mera nu !!    

Tim undrar vad snöstorm är för skojigt ord och Giffe försöker förklara att det minsann inte är så skojigt. Han berättade en rövarhistoria om hans barn/valpdom i Ryssland, "- Där var det snöstorm VARJE dag !" sa han dramatiskt och Samanta satte sig hastigt upp.."- Då måste vi ha koppel på oss så vi inte blåser bort !" ropade hon förskräckt och Tim tittade på mig med stora ögon. "- Ingen fara !" sa jag. "Kennelpojken klättrar upp i träden och fångar er bara !" Tim drog en suck av lättnad men Samanta kikade lite misstänksamt på mig..."- E de så ...? Flyger vi ändå upp i träden ?" Jag bara nickade och hoppas att dom inte ens VILL gå ut OM det blir snöstorm..det tänker nämligen inte JAG göra !    


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

    Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Ovido - Quiz & Flashcards