Direktlänk till inlägg 21 december 2009

Dag att FIRA !

Av Gaby - 21 december 2009 16:20

Alldeles nyss Skypade jag med Emma ! Vi måste ha förbeställda Skypemöten och det funkar bra, trots tidsskillnaden...dom ligger ca 4 timmar före. Vi talas vid ofta, så saknaden som jag hade från början har lättats mycket och jag ser fram emot 15de mars när vi ska kramas på Arlanda ! Idag är en dag som min familj annars gjort en tradition av att fira...vintersolståndet. Det låter ju inte så himla upplyftande men det betyder ju faktiskt att från nu närmar sig lilla Sverige solen igen ! Ljuset återvänder sakta men säkert ! När alla barn bodde hemma var det här en viktig dag ! Vi gick på kondis och alla fick välja PRECIS vilken smarrig bakelse man ville ! Nu när barnen blivit vuxna undrar jag om dom är så noga med traditionerna..hmm ! Själv tänker jag ta fram en lussebulle ur frysen, ta en kopp te och FIRA !    


Tim och Samanta har varit huliganer idag igen...jag julpyntade lite vid Mormors och Morfars lilla stuga, dom fick bl.a en kruka med grankvistar och lite "juliga" krusiduller i. Den fick inte stå kvar länge förrän jag fick plocka granris över hela trädgården och göra om alltihopa...grr ! Samanta svor sig oskyldig men kunde inte förklara varför hon hade en ovanligt fräsch andedräkt, mmm granbarr tror jag visst. Tim påstod att han bara hade gjort vad Samanta sagt åt honom...dvs kasta omkring granris och dekorationer. Nu har jag ställt en pall på altanen där och uppepå den har jag ställt julkrukan. Få se om den får stå kvar....  

Annars har dom varit så snälla så ! Lekt med valparna, så försiktigt och fint. Valparna är tuffa och svarar på lekinviter och hugger tag i deras ben.  Samanta har ju inga håriga ben som dom kan bita i så hon klagar lite.."-Ajajaj, vilka vassa tänder !" gnäller hon och vill krypa upp i mitt knä. "- Du får stå ut en stund !" säger jag och hon, som har ett hjärta av guld, lägger sig ner för att komma undan "benbitandet". "- Ja du får lov att stå ut !" ropar Tim som blir alldeles till sig av dom busiga valparna. "- Kolla på mig !" säger han och tar eleganta skutt över dom små ! Inatt vaknade jag till, av mystiska ljud...jag lyssnade en stund och insåg att Samanta inte låg i sängen. Däremot gjorde Kennelpojken det, alltså var det inte han som förde oväsen annat än det där vanliga..   Aha, tänkte jag, bara hon som donar med något. Imorse såg jag vad hon hade gjort...hon har en egen lurvig kudde. Dvs örngottet är mjukt, luddigt och det finns en liten dragkedja som man kan öppna för att ta ur innerkudden...det var DET hon hade gjort ! Märklig liten hund ! Öppna den lilla dragkedjan och ta ut kudden ?! Utan att ha sönder någonting...! Vilken idé !    Det enda hon biter sönder, hennes hobby tror jag, är toma hylsor från toapappersrullarna. Annars bär hon omkring på alltmöjligt...utan att ha sönder det. Tim har anammat hela hennes papperböjelse och t.o.m utvecklat den lite ytterligare. Han kan ta ett helt reklamblad och lägga sig att njutningsfullt riva det i små, små bitar...gissa hur mycket reklam det blir när det dessutom är i konfettistora bitar ! Tänk om man kunde tjäna pengar på det på något sätt...hmm, jag skulle vara RIK !    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

    Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Ovido - Quiz & Flashcards