Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Världens sötaste valpar !

Av Gaby - 14 december 2009 11:12

En elak magbacill härjade här hos oss i helgen, två av dom andra i flocken fick också magsjuka men nu har alla kvicknat till och tur är väl det...sju hundar med magsjuka hade ju inte varit så himla kul ! Inte ett ord yppades om Luciafirande, jag tyckte det var liiite onödigt att vi skulle hålla på med det också mitt upp i alltihop. Samanta hade givetvis ÄLSKAT att få agera Lucia, ja herre gud eftersom hon är en Cirneco från Sicilien hade ju det bara varit självklart ! Och Tim hade passat jättbra i en dumstrut...eh, jag menar stjärngossestrut    !  Det blev inte ens någon Lucia på TVn för våran del i år. Alla sov, utmattade efter nattens kräkande. Kennelpojken sov nästan med en rulle papper i handen, redo att skutta upp vid minsta hulkande ljud. Han är duktig han ! Mirja, Han kan visa din ovilliga kennelpojke lite tips och trix om hundsköteriets ädla konst   ! Men mig veterligen, så borde ju din kennelpojke ha lika lång erfarenhet av branschen, som min..!?  Han kan ringa om han vill, så kan dom diskutera saken..  ..eller nåt...

Samanta är lite purken över att vi glömde bort att köpa CDn med BIS-sången, när vi var på mässan. "- Mammas lilla hjärta, du var så sjuk att vi fick skynda oss hem ! Vi köper den sen !" försökte jag trösta. Dom andra hundarna var mest besvikna över att det inte hade kommit hem några extra godsaker, från mässan. Det hade nämligen jag också lovat...  . På torsdag ska jag, Rosie och Marie ut och julshoppa..DÅ ska jag inte glömma godiset !

Våra egna små stjärnor Paris och ( numera ) Pixi är så söta ! Äter hundmat och kissar på tidning, så duktiga ! Lilla Paris är en riktig tuffing, går sina egna vägar och är nyfiken på allt. Pixi är lite mer tillbakadragen, men jag ser hur glad hon blir när jag ropar på henne och då kommer hon skuttande. Lustigt att se deras olika karaktärer som kommer att ändras och formas, till viss del av deras omgivning, medans dom växer upp. Så viktigt att dom har det lugnt och tryggt när dom börjar upptäcka världen. Snart är det dags att få springa med dom andra på nya äventyr i köket och upptäcka nya fenomen, som olika ljud t.ex ! Spännande...

Här följer lite bilder på 4-veckors sötisar !


 


 

 

 

   

 
 
Mirja

Mirja

15 december 2009 15:11

Alltså till min kennelpojkes försvar ska sägas att tillgivenheten till våra vovvar är stor och visst vet han vad som bör göras. Men han gosar hellre med vovvarna än ex. klipper klor, promenerar eller kammar dem ;-) Dessutom tycker han att motorcykelträffar är roligare än utställningar. Tack och lov för min kennelflicka, Carina :-P

http://aspbackarnasblogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

    Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Ovido - Quiz & Flashcards