Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Pigga valpar blir trötta valpar !

Av Gaby - 28 januari 2010 07:46

Så...då var veckans tråkiga blogginlägg avklarat..sånt är livet men det går ju inte att hänga läpp för det även om jag är väldigt långsint. Det finns viktigare saker. John Lennon sa t.ex : "Livet är det som händer medan du gör upp andra planer."

Jag överlever säkert.

             ***********************************

Mina små Griffonungar ser nog till att jag har fullt upp, ja på dagtid iaf ! Dom är jätteduktiga med att sova på natten. Somnar i sin hage vid 21.30 tiden och vaknar igen vid 7 tiden på morgonen, JÄTTEkissnödiga ! Dom vill helst inte kissa i hagen så det gäller att släppa ut dom fort. Deras bebishage står vid fotändan av min säng och dom har sovit där sen dom föddes. Tidigare sov ju såklart deras mamma också där med dom, men hon begärde förflyttning för flera veckor sen...Resten av dagen är dom sen med oss andra utom vid lunch, då dom sover middag i hagen nån timme eller två. Jag har ställt ut 7 olika sovplatser/korgar/bäddar till hundarna runt om i huset, så det finns gott om platser att krypa ner i och sova en stund för en liten valp. Dom vuxna ligger ofta i möblerna ( tillåtet !) när det bor odrägliga valpar i huset men lika ofta ligger flera stycken huller om buller i korgarna och sover !


 

  Igår snöade det massor igen och nu på morgonen ser jag att det fortsätter. Det har kommit otroliga mängder igen och småhundarna tycker det är jobbigt. Dom kan inte gå ut där det är oskottat, då drunknar dom ! Samanta, iklädd täckjacka, har hittills skuttat runt i drivorna men igår såg jag henne ta ett hopp långt ut i allt det vita bara för att upptäcka att det nådde henne upp till halsen ungefär ! Hon frustade som en ardenner och började ta långa, höga steg för att komma därifrån. Tim hoppade och ropade att han skulle komma och rädda henne men Samanta var brydd av stundens allvar och kämpade hårt för att komma till räddningen: en stor snöhög som Kennelpojken arbetat hårt med för att få ihop under vintern !   

Där hamnade alltså Samanta och stod och ropade : "- Jag e på en öde ö !" Tim sprang runt för att hitta en lösning för att komma dit så det blev till att jag fick sticka ut näsan i snöstormen och skotta fram en evakueringsgata till ön. Sen lekte dom där varje gång dom gick ut ! Samanta gjorde som förut, vadade i snön men Tim sprang runt och hade välkomstkommité varje gång !

Alla dom andra hundarna gjorde väl varsin visit på den öde ön men tyckte den verkade tråkig och gick hem istället.

Trots att det fortsätter att snöa idag måste jag ge mig ut i "kaoset" med bilen och fixa lite papper åt Emma. Viktiga papper måste kopieras och postas till hennes Master-ansökan. Bäst jag tar den stora bilen...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gaby - 1 december 2010 16:19

1:a december och äntligen har jag blivit ren ! Jaaa, inte en sån med horn utan ren i synonym med osmutsig, tvättad ! Nu kan naglarna få växa och vara lite långa, för det går ju INTE när det är trädgårdssäsong....Jag tillhör dom som vill gräva och kra...

Av Gaby - 30 november 2010 22:15


  Idag är det 71 år sedan det Finska vinterkriget startade. Så länge sen, men det finns fortfarande människor ibland oss som minns...som VET, hur det var. Jag har träffat flera av dom under mina år men den viktigaste är min egen Far. Han är snar...

Av Gaby - 22 november 2010 09:09

    Här i huset är det löptikarnas paradis...eller egentligen HANhundarnas paradis ! 3 tikar löper och hanarna är alldeles stolliga. Vilken tur att det inte är på samma vis med oss människor....tänk på Lidl i Tyskland var menstruerande anställda...

Av Gaby - 14 november 2010 08:13

Denna artikel fick jag på FB, är på engelska från USA men är precis lika aktuell för Sverige ! Läs och begrunda...! Veterinarian speaks out on "hybrid vigor", cross breeds and Westminster   av Karen Susan Kearney kl. den 14 septembe...

Av Gaby - 15 oktober 2010 11:43


Ja nu är det ju inte nån solresa som jag återvänt från, ingen skidresa bland fjälltoppar och inte heller från nån vinresa i södra Frankrike...tyvärr. Nej det är semester från bloggandet som jag nyss bestämde skulle upphöra...Det var ju ett tag sen ja...

Ovido - Quiz & Flashcards