Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Gaby - 25 januari 2010 10:15

Lisbeth och jag hade en trevlig helg på resa genom landet. Vi som känt varandra i närmare 30 år kunde prata gamla minnen och vi skrattade så vi hade ont i magen åt allt dråpligt vi har varit med om ! Även minnen av sorg och elände kunde vi bena ut och det kändes bra... Tiken blev parad och nu är det bara att vänta och se om det blir önskat resultat...ett gäng snygga valpar !

Blivande mamma, Ockra är en snygg och mycket trevlig representant för sin ras P/S Riesenschnauzer. Så behaglig att ha att göra med. Ägare är Eva på Kennel Mottled´s

www.mottled.se   * Vi håller tummarna och önskar lycka till !*

Hundarna hade ordnat med fyrverkerier och röda mattan när jag kom hem på söndagkvällen...nåja dom skulle ha gjort det om dom bara hade blivit skjutsade till affären, påstod dom. Kennelpojken tyckte inte att det behövdes några extravaganser "bara" för att jag skulle komma hem...hmm. Tur att det är några små själar som avgudar en...! Småtjejerna Pixi och Sunny ropade att jag skulle kolla hur stora dom hunnit bli på ALLA dom jättemånga dagarna som jag varit borta...O ja , sa jag, vilka långa ben ni har fått !? Dom små tittade på varandras ben och sen på Samantas. "- Nästa lika långa som Samantas !" sa Pixi med där var jag tvungen att neka...nej det får vi verkligen hoppas att det inte blir så....ever ! Jag hade med mig en ny leksak, som jag faktiskt hittade på en parkeringsplats...någon liten busunge hade antagligen argsint kastat ut sin gosis genom bilfönstret ! Valparna tog den och lekte en stund, sen lekte Samanta med den en stund och sen återgick dom små huliganerna till att riva en papperrulle i småbitar ! Nice ! Världens bästa hundleksak ...toarullar !

Vi trodde, ja vi hoppades iaf att vi skulle få se en skymt av våren på vår resa söderut, men vi hittade den inte...det var lika kallt och snöigt där som här...

 

Ovido - Quiz & Flashcards