Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Gaby - 21 januari 2010 20:48

 

Ett litet, jag menar, kort läkarbesök idag trodde jag, i min enfald, skulle lätta upp mitt låga humör men så blev det nu inte. Varför ? Jo just för att mötet var så kort... Jag skulle så gärna träffa en sån läkare igen som jag hade turen att få träffa flera gånger sommaren 2008. Han tog sig tid att lyssna...flyttade sig så han satt strax intill och lät mig prata ur hjärtat. Intresserat och uppmärksamt lyssnade han, kom med kommentarer och frågor givetvis och ibland med lite roliga infall utan att förringa det jag pratade om. Tiden gick och han tittade inte på klockan en enda gång. Två timmar ( ! ) satt vi en gång och pratade, en man som verkligen var på rätt plats/ rätt jobb.  Han var en s.k inhyrd läkare av kommunen och kostade antagligen multum för kommunen, men som sagt en fantastisk läkare. Så himla viktigt att "hitta rätt" när man är patient.


                    **************************************************


Lilla Paris har bytt namn...hon kallas numera för "Sunny". Hon heter ju Jetzig High Noon och då blev det ju liksom självklart att hon skulle kallas Sunny från nu ! Samanta har klagat på att "hennes" fågelgäng har minskat i antal. Siv bannade henne för att hon "säkert hade ätit upp flera stycken !" men Samanta försäkrade att hon inte smakat på en enda pippi. Jag förklarade att den enkla anledningen till bekymret var att rönnbären tagit slut ! Vi har fem stora rönnar här i trädgården och det var den minsta (Lägsta) av dom som Samanta spanat i. Också den som står närmast huset, säkert därför fåglarna tog den sist i sin jakt på vintermat. Griffontanterna tyckte det var bra att fåglarna stuckit..."- det har varit ett himla rännande på den där Etnan på sista tiden..!" Samanta såg ledsen ut men sken upp när jag lovade att hon skulle få gå med ut och kolla in hönsen. Småflickorna, Pixi och  Sunny, har mycket att fundera över. Som dom Griffoner dom är frågar dom många töntiga frågor och är väldigt nyfikna, och då har ju vi andra mycket att fnissa åt ! Sen har dom sina egna små personligheter och Pixi tycker t.ex det är jätteÄCKLIGT med bajs...ja sitt eget alltså ! När hon blir av nöden tvungen att gå, ja då försöker hon gå så långt bort ifrån det där äckliga som kommer ut under svansen, att det slutar med att hon står och bajsar med framtassarna upp på väggen ! Hur knäppt som helst ! Aldrig har vi sett på maken ! Pixi är annars en väldigt smart hund, tittar på TV och är väldigt uppmärksam. En dag såg jag henne smyga, och det gör hon med superprecision, efter sin syster. Jätte l-å-n-g-s-a-m-t...tills hon fick syn på sin framtass som rörde sig mitt i ett steg. Hon sträckte den långt framför sig, rörde på den lite fram och tillbaka som för att kolla in sitt nya nagellack ! Gud vilken syn det var ! Önskar jag hade kunnat filma det !

Sunny är inte lika smart som sin syster men inte korkad för det ! Mycket kelig och skäller ilsket på en om man inte ser att hon vill komma upp...söt som en pralin !


Imorgon tar jag en tur till Skåne. Min kära vän Lisbeth ska åka och para en hund och frågade om jag ville följa med och hålla henne sällskap + att vi skulle få tillfälle att verkligen PRATA med varandra, utan sällskap av Kennelpojkar ! Ok, sa jag...kan vara skönt att få se nåt annat några dagar. Skåne i vinterskrud...säkert lika vackert som om sommaren ...!


   

Ovido - Quiz & Flashcards