Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Gaby - 11 januari 2010 15:29

 

Dagarna är fortfarande långa och näst intill outhärdliga av ovisshet. Inga besked varken från FK eller AF.  Jag sover fortfarande väldigt lite och det gör ju inte saken bättre. Varken kropp eller framförallt själ, får tid eller ro att vila och läka.   

Jag vill bara krypa in i mitt skal och försvinna från omvärlden. Otroligt nog verkar det som en del tar det personligt och frågar om dom gjort något fel...och jag blir bara så trött av att "trösta" andra mitt i mitt egna elände ! Nu har jag slutat med det...dom som bara tänker på sig själva och sitt eget välbefinnande kan räkna bort mig från nu. NU behövs verkliga vänner !    Hoppas ni alla som faller under den kategorien känner er träffade... love you !


**************************************************

Tänk att det föll sig inte bättre än att Santos, den lilla skrangliga Italienaren, flyttade hit alldeles nyligen. Han har ju varit här på "semester" här flera gånger så han passade in här så fint igen. Samanta blev jätteglad åt sin springkompis ! Nu har vi två små tunnhåriga raringar som får ta på sig varsin täckjacka när dom ska gå ut. Den Svenska vinterköldens stenhårda grepp sitter ju fortfarande i och dom små sydeuropeiska hundarna fryser så lätt. Griffonerna är ju tuffa och tåliga men när det närmar sig -20 grader, står också dom på tre ben och längtar in.

Samanta har firat sin första födelsedag med bakelse och presenter såklart ! Hon fick en snygg,röd, dyyyr ( rea: 149kr istf 499kr ! ) täckjacka och en aktivitetsboll.

Bollen är en sån där man ska peta in godis och sen ska hunden rulla omkring den på rätt sätt så att godiset ramlar ut. Vi köpte en lagom stor, hon har ju aldrig sett en sån, och tänkte att hon skulle få något att klura på. Samanta tog bollen, gick och la sig i soffan...petade ut "insatsen" där godiset laddades...och hällde ut godiset !!  Makalös liten hund ! Och vi som trodde hon skulle få en liten utmaning..!   

Som det är just nu blir BÅDA valparna kvar här...åtminstonde för ett bra tag...OM jag inte hittar den perfekta köparen till en av dom. Det måste stämma till 111%. Jag kan helt enkelt inte välja bort en av dom just nu...så då måste ett namnbyte till för Paris del...."Paris"...näe det kan hon inte heta ! Pixi och....tja vi får klura på det !


     

Ovido - Quiz & Flashcards